شهرخبر

عوارض جدی پوشیدن شلوار جین

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت۱۲:۱۶
عوارض جدی پوشیدن شلوار جین

شلوار جین سال های زیادی است که در صدر جدول مد قرار دارد و اکثر مردم مدام از آن استفاده می کنند، ناغافل از مشکلاتی که شوار جین برایشان به‌وجود می آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ سال‌ های زیادی است که شلوار جینِ جذب جزء موارد ضروری در لباس‌ ها و تیپ افراد محسوب می‌ شود که در سال 2022 هم؛ چنین ترندی وجود دارد اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر کل روز شلوار لی تنگ بپوشید چه اتفاقی می افتد؟ در این قسمت از بهداشت و سلامت با ما همراه باشید تا آسیب های آن را به شما معرفی کنیم.

درست است که باید به مد توجه کرد اما بهتر است که از این شلوار ها در کل روز استفاده نکنید، زیرا اگر مدت زمان طولانی شلوار جین تنگ بپوشید، مخصوصاً زمانی که در حال کار کردن یا انجام حرکاتی مثل اسکات هستید، انجام این کار به عضلات و عصب پای شما آسیب وارد می‌ کند و باعث بی ‌حسی، درد یا احساس سوزش در قسمت جلوی پا می‌ شود و ممکن است سندروم شلوار تنگ را ایجاد کند.

اگر عاشق شلوار لی جذب هستید، می توانید از آن ها استفاده کنید اما استفاده زیاد از حد باعث می شود که جریان خون به راحتی حرکت نکند و همین شما را در معرض ابتلا به مشکلات قلبی و دیگر مشکلات در اعضای مختلف بدن قرار دهد.

احتمالاً متوجه شده اید که شلوار جین باعث ایجاد حساسیت شدید در اطراف دل و کمرتان می شود، به طور مثال اگر مدت زمان طولانی آن را پوشیده باشید،‌ به این علت که به شکم فشار وارد می کند، باعث ایجاد رفلاکس اسید معده شده و مشکلات گوارشی را به وجود می‌ آورد و در نتیجه سوزش معده را هم بدتر خواهد کرد.

پوشیدن شلوار تنگ ممکن است به شما احساس اعتماد بنفس بدهد اما استفاده طولانی مدت از آن باعث می‌ شود که قوز کنید و پوزیشن خوبی در بدن نداشته باشید، زیرا تعادل بین قسمت پایین کمر و لگن را از بین می‌ برد و باعث فشار زیاد به ناحیه پایین کمر شده و استرس و فشار وارده بر دیسک و ستون فقرات بالا می برد.

شلوار جین؛ یک نوع شلوار کلاسیک است اما استفاده از آن در کل طول روز باعث ایجاد عفونت، حساسیت و درد مزمن در اندام خصوصی بدن می شود. تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که 4 بار یا بیشتر در هفته شلوار جین می‌ پوشند، این وضعیت در آن ها رایج است.

منبع: