شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان سینمایی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رییس سازمان سینمایی از جمال شورجه عیادت کردند

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رییس سازمان سینمایی از جمال شورجه عیادت کردند

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به عیادت جمال شورجه، فیلمساز صاحب‌ سبک سینمای انقلاب و دفاع‌ مقدس رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی معاون‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی عصر  روز گذشته یکشنبه 17 بهمن ماه به همراه سیدمجید پور احمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و شیخ علی ظاهر ریس موسسه الرسالات لبنان  در منزل جمال شورجه کارگردان سینمای انقلاب و دفاع مقدس حضور یافتند. 

رئیس سازمان سینمایی کشور در این دیدار جویای حال این سینماگر پیشکسوت شد و در جریان روند درمانی وی قرار گرفت. 

خزاعی در این دیدار برای فیلمساز ارزشمند سینمای ایران آرزوی عافیت و شفای عاجل کرد و برای هرگونه کمک به تسریع روند درمان او اعلام آمادگی و اظهار امیدواری کرد آقای شورجه بتواند با بازیابی سلامت جسمیش باردیگر به پشت دوربین فیلمسازی برگردد.

وی همچنین، پیگیر آخرین ساخته وی در الجزایر شد.

خزاعی با اشاره به شخصیت ممتاز و وارسته شورجه به عنوان یک هنرمند و سینماگر انقلابی خاطرنشان ساخت: فارغ از کارنامه درخشان سینمایی، آقای شورجه انسانی والا و برای بسیاری مرجع و شخصیتی مثال زدنی است و می توان از وی به عنوان نمونه یک سینماگر و کارگردان با دانش و متعهد و انقلابی نام برد- هنرمندی که همواره پای باورها، اخلاق و اصولش ایستاده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه هنرمندان متعهدی چون جمال شورجه سرمایه های ارزشمند کشورهستند گفت: ایشان از چهره های شاخص سینمای انقلاب و دفاع مقدس هستند که هنرش ر‌ا در راه صحیحی که به آن اعتقاد دارد به کار گرفته است.

پوراحمدی افزود: افتخار می کنیم که جمال شورجه یکی از اعضای برجسته خانواده بزرگ صندوق اعتباری هنر است و با تمام توان و ظرفیت خود تا بهبودی کامل در کنار ایشان خواهیم بود.

شورجه کارگردان مطرح سینمای ایران با تولید آثار بسیاری در ژانر دفاع مقدس و حضور مداوم در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر مورد تکریم سینماگران، کارشناسان و منتقدان بسیاری است. او چندی پیش عمل جراحی را از سر گذراند و اکنون دوران نقاهت را سپری می‌کند.

فیلم های سینمایی «باشگاه سری»، «حماسه مجنون»،  «سی و سه روز » از جمله آثار وی هستند و آخرین ساخته شورجه کارگردانی فیلم سینمایی «احمد بای» قاری و مبارز انقلابی کشور الجزایر است.

 
انتهای پیام/