مهدی برزگر، معاون اجرایی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا گفت: موج پنجم کرونا در حال فروکشی بود و ما هم 300 بیمار بستری در بخش‌های ویژه و عادی داشتیم که با کاهش موج قبلی بسیاری بخش‌های مختص بیماران کرونایی را بستیم.

وی با بیان اینکه با شروع موج جدید کرونا این روند به صورت مصمم رو به افزایش رفت و ما بخش‌های مختلف بیماران کرونایی را مجددا بازگشایی کردیم، افزود: تاکنون دو بخش بستری و دو آی سی یو را برای بیماران کرونایی بازگشایی کردیم.

معاون اجرایی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: به مرور با افزایش بیماران کرونایی بخش های جدیدی را باز می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در موج جدید بیماری کرونا بالای 80 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند، گفت:  رِنج سنی بیمارانی که در حال حاضر بیشتر بستری می‌شوند در سنین بالا هستند. البته بیماران در رِنج سنی پائین‌تر به بیمارستان‌های کودکان مراجعه می‌کنند.

برزگر افزود: پروتکل‌های درمانی مانند پیک‌های قبلی است و تغییری در روند درمان بیماران کرونایی ایجاد نشده است.

وی درباره کمبود دارو و تجهیزات بیمارستانی با توجه به موج جدید بیماری گفت: فعلا از نظر دارو و تجهیزات کمبودی وجود ندارد و ما آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را داریم و کلینک‌های سرپایی تنفسی دایر شده و اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند کلینک‌ها در شیفت های بیشتری افزایش پیدا خواهند کرد.

معاون اجرایی بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: لازم است همچنان پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت شود همچنین استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن واجب است چراکه افرادی که دز سوم واکسن را دریافت کردند درگیری کمتری داشته و آمار بستری کمتری دارند.

برزگر تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دز سوم واکسن را نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/