شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آلمان#نتایج

نارضایتی اکثر شهروندان آلمانی از صدر اعظم جدید آلمان

نارضایتی اکثر شهروندان آلمانی از صدر اعظم جدید آلمان

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی از کار "اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید خود ناراضی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دولت ائتلافی جدید آلمان موسوم به چراغ راهنمایی متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها به رهبری "اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان در تاریخ 17 آذرماه آغاز به کار کرد و شولتز به عنوان چهارمین صدر اعظم سوسیال دموکرات در تاریخچه جمهوری فدرل آلمان انتخاب شد.

به این ترتیب برای اولین بار از سال 2005 بود که یک صدر اعظم از حزب سوسیال دموکرات قدرت را در آلمان در دست گرفته و برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان ائتلافی متشکل از این احزاب سه گانه موسوم به چراغ راهنمایی شکل گرفت.

اما حالا در حالی که چند هفته ای از عمر این دولت ائتلافی جدید نمی گذرد نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه "اینسا" که به سفارش نشریه "بیلد" آلمان انجام شده است نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی که بعد از انتخابات پارلمانی در اپوزیسیون قرار گرفتند با کسب 27 درصد آراء و 3 درصد صعود نسبت به هفته گذشته از سوسیال دموکرات ها سبقت گرفتند.

به نوشته روزنمه "تاگس اشپیگل"، نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان هم 4 درصد از آراء خود را از دست داده و 22 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و از اتحادیه احزاب متحد مسیحی عقب مانده است.

نتیجه این نظر سنجی نشان داد که ائتلاف موسوم به آمپل تنها 49 درصد آراء شهروندان در این نظر سنجی را بدست آورده و ائتلاف جامائیکا متشکل از احزاب لیبرال دموکرات، سبزها و اتحادیه احزاب متحد مسیحی 54 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. دلیل این ارزیابی بد برای دولت ائتلافی آمپل در این نظر سنجی نارضایتی بالا از کار "اولاف شولتز"، صدر اعظم جدید آلمان است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 46 درصد شهروندان آلمانی از کار "اولاف شولتز" ناراضی هستند و تنها 32 درصد در این باره ابراز رضایت کرده اند.

در آغاز عهده داری سمت صدر اعظمی "اولاف شولتز" در اواسط دسامبر سال گذشته میلادی 36 درصد شهروندان از کار وی راضی بوده و تنها 22 درصد ابراز نارضایتی کردند.

انتهای پیام/