به گزارش برنا؛ سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرحهای دهه فجر شهرستان سرخه در سالن فرهنگسرای باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخه افزود: سفرهای استانی رییس جمهور به استان های مختلف کشور، سفر به مسکو و قرارداد شانگهای، باید به عنوان رمز های موفقیت بیان شود.

 وی با اشاره به اینکه امروز احیای اعتماد مردم جزو وظایف دینی و شرعی مسوولان است و طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری باید در راستای جلب رضایت مردم با روحیه جهادی و کارشبانه روزی گام برداشت، افزود: دشمن فتنه، ترور، جنگ ، تحریم و جنگ اقتصادی را تحمیل می کند، اما چون نظام برخاسته از متن مردم و متکی بر ولایت فقیه و پشتیبان آن مردم است، مسیر انقلاب با سرعت، دقت و عزتمندانه در حال حرکت است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارد که اندیشه ها و مغزها را مورد تهاجم قرار داده است؛ باید مراقبت کنیم تا دسیسه ها و توطئه های دشمن در نظام‌ جمهوری اسلامی پیاده نشود.

هاشمی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان، خاطرنشان کرد: با پیگیری هایی که در استان صورت گرفت، ۲۸ واحد راکد دوباره راه اندازی شد و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی اضافه کرد: از محل تسهیلات رونق تولید ۱۴.۶ درصد اعتبارات کل کشور توسط بانکهای عامل استان سمنان به واحدهای تولیدی پرداخت شد و سمنان توانسته است رتبه اول استانها را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان تاکید کرد: در بحث انتصابات در استان از مدیران جهادی، فسادستیز، پاکدست، کارآمد و انقلابی استفاده می شود و ملاک عملکرد افراد خواهد بود.

وی با اشاره به دغدغه های بیان شده توسط امام جمعه سرخه و با تاکید بر پیگیری و رسیدگی به این امور، گفت که شهر سرخه با مشکل زمین برای بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن مواجه بود که با اقدامات صورت گرفته تامین زمین صورت گرفت.

هاشمی ابراز داشت: استقرار ادارات در شهرستان های تازه‌تاسیس استان سمنان از ملزومات است که پیگیری خواهد شد تا این مساله نیز به عنوان یکی از دغدغه های بحق مردم محقق شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: میزان مبتلایان به کرونا در سویه جدید اُمیکرون در سطح استان در حال افزایش است که ضرورت دارد تا مراقبت ها در سطح استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و تزریق دُز سوم واکسن در دستور کار قرار گیرد.

در این آیین ۳۴ طرح عمرانی و اقتصادی  شهرستان سرخه با صرف اعتبار یکهزار و ۳۹۷ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 در دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان به بهره برداری رسید.

۳۹۳ طرح با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان ، طرح های عمرانی و ۴۵۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، طرح های اقتصادی قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر سال جاری است.

 در قالب بهره برداری از این پرطرحوژه ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم می شود.

دهه فجر امسال عملیات اجرایی احداث ۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان در سطح استان آغاز شد.