به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا اسلامی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۷۷ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

به گفته وی شبانه روز گذشته یک بیمار کووید -۱۹ در ابرکوه و یک نفر هم در مهریز جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۴۳۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

هم اکنون ۹ شهرستان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است  و شهرستان های اشکذر و بافق نارنجی هستند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد .

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند ، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.