شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#اپل#جدید

تصویر | آیفون SE دو ماه دیگر عرضه می‌شود | اولین رویداد سال اپل نزدیک است

اپل کم‌کم آماده می‌شود تا نخستین رویداد سال خود را برگزار کند و گفته‌شده که در آن قرار است چند گجت و البته گوشی آیفون SE جدید را هم رونمایی کند.

اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، اپل چنین رویدادی را به طور عمومی تایید نکرده است. اما این غول فناوری به‌طور مرتب از محصولات جدید خود در بهار رونمایی می‌کند. با توجه به وبلاگ اپل iDropNews، گجت‌های جدید در ۱۹ آوریل عرضه خواهند شد. این با شایعات قبلی که به عرضه در ماه آوریل اشاره کرده بودند، همزمان است.

رویداد اصلی اما آیفون SE جدید است. در اوایل سال جاری فاش شد که آیفون جدید در ژانویه وارد چرخه تولید خواهد شد. این موضوع را «راس یانگ»، یکی از کارشناسان داخلی صنعت و تحلیلگر اپل گفته است. معمولا اپل مدل‌های جدید آیفون را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند.

تصویر | آیفون SE دو ماه دیگر عرضه می‌شود | اولین رویداد سال اپل نزدیک است
آیفون SE جدید احتمالا این‌گونه خواهد بود

اما این شرکت معمولا در رویدادهای بهار طیف ارزان‌تر آیفون SE را معرفی می‌کند. مارک گورمن، روزنامه نگار بلومبرگ و افشاگر قدیمی اپل نیز می‌گوید که آیفون SE 3 در راه است. اپل اینسایدر در خبرنامه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود این گوشی در ماه مارس یا آوریل عرضه شود. البته در این میان گورمن می‌گوید که منابع او به صراحت تایید نکرده‌اند که این دستگاه آیفون SE 3 نام خواهد داشت. آیفون SE مخفف عبارت Special Edition است و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. این یک گزینه ارزان‌تری بود که در کنار آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اجرا می‌شد. این محبوبیت نشان داد، بنابراین اپل آن را در سال ۲۰۲۰ با SE ۲ تکرار کرد.

این دستگاه با آیفون ۱۱ عرضه شد، اما بیشتر طراحی خود را از آیفون ۸ قرض گرفته بود. با این حال، با قطعات قدرتمندتر از آیفون ۸ عرضه شد و به طور قابل توجهی ارزان تر از آیفون ۱۱ بود. این رویداد مطابق با رویدادهای اخیر اپل، کاملا آنلاین است.

گفته می‌شود اپل در حال برنامه‌ریزی دستگاهی به سبک آیفون ۸ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی و دکمه Touch ID در جلو است.

اما این احتمال وجود دارد که این تلفن دارای سخت‌افزار ارتقا یافته باشد؛ از جمله پردازنده سریع‌تر و دوربین قوی‌تر. گفته شده که قیمت این گوشی کمتر از ۴۰۰ دلار باشد.

همچنین انتظار داریم آی‌پد ایر قدرتمندتری با تراشه سفارشی سری A جدیدتر ببینیم.