به گزارش برنا، رستم قاسمی امروز ۱۷ بهمن ماه و همزمان با یوم‌الله دهه فجر در آیین آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی و آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن با اعلام اینکه خط مشی دولت سیزدهم و مجموعه دولت خدمتگزاری برای مردم است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم دو اقدام کلان را در دستور کار دارد که این دو اقدام در حوزه تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی و همچنین تحول در زمینه حمل و نقل در تمامی حوزه‌های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته اقدامات موثری برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور انجام شده و تعدادی از واحدها در سراسر کشور آغاز شده‌ است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اظهار امیدواری برای تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در زمان‌بندی مقرر اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمان‌بندی مقرر با تامین به موقع زمین و شروع همزمان واحدها در حال انجام است.

قاسمی با تشکر از مقامات استانی در استان‌های زنجان، فارس، سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و آغاز بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی بر تحول در بخش‌های مسکن و حمل و نقل استان‌ها و رفع موانع تاکید کرد.

وی در عین حال توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی از برخی از استان‌ها را دستورکار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و توضیح داد: مذاکراتی با شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص ساماندهی حاشیه‌نشینی و بازافرینی محلات فرسوده و  هدف بازآفرینی با مدیرعامل شرکت انجام شده است.

قاسمی تاکید کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه بلوچستان اقدامات موثری در دستور کار است. تمهیداتی در خصوص توسعه آزادراه‌ها و ساماندهی حاشیه‌نشینی در آن منطقه در دستور کار است.

وی در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه‌فجر گفت: در دهه فجر بیش از ۶۰۰ پروژه کلان حوزه مسکن و حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیاردتومان افتتاح می‌شود که این میزان افتتاحات گام بزرگی در حوزه مسکن و حمل و نقل کشور خواهد بود.

گفتنی است، ذر دهه فجر امسال ۴۸۶ پروژه در حوزه حمل و نقل با اعتبار ۶۰۴۲ میلیاردتومان و ۱۱۶ پروژه در حوزه مسکن با اعتبار ۱۰۶۰ میلیاردتومان افتتاح شد.

انتهای پیام/