شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

عضو دفتر سیاسی حماس:

رویکرد یکجانبه‌گرایی فتح و تشکیلات خودگردان مایه تاسف است

رویکرد یکجانبه‌گرایی فتح و تشکیلات خودگردان مایه تاسف است

عضو دفتر سیاسی حماس از تک روی و یکجانبه‌گرایی رهبران جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد و این رویکرد را مایه تاسف دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس از تک روی و یکجانبه گرایی رهبران جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد و این رویکرد را مایه تاسف دانست.

وی تاکید کرد: اصرار رهبران فتح و تشکیلات خودگردان بر ادامه سیاست تک روی در تصمیم گیری ها و برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش بدون توافق با دیگر گروه های فلسطینی مایه تاسف است.

عزت الرشق اعلام کرد: مخالفت اکثریت گروه های فلسطینی با حضور در نشست شورای مرکزی ساف حامل پیامی روشن و واضح به رهبران تشکیلات خودگردان است مبنی بر اینکه شورای مذکور فاقد مشروعیت است.

وی افزود: یکه تازی و تلاش برای مصادره خواسته و اراده ملت، تنها موجب تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی خواهد شد و صرفاً به نفع دشمن صهیونیستی خواهد بود و این سرانجامش بن بست است.

الرشق گفت: ملت فلسطین شایسته رهبرانی غیر از رهبران کنونی است که نمی توانند رضایت ملت را بدست بیاورند و این ملت باید دارای موسسات و نهادهایی مشروع و منتخب بر اساس دمکراسی باشد تا بتواند به دفاع از حقوق و اصول ملی آن بپردازد و برای آزادسازی سرزمین و مقدسات آن تلاش کند.

وی تمامی گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطینی را به مقابله یکپارچه با سیاست های یکه تازی فتح و تشکیلات خودگردان فراخواند و بر اهمیت تلاش برای اتخاذ یک استراتژی ملی مبارزاتی متحد و یکپارچه که تمامی فلسطینیان برای تحقق آزادی و بازگشت در آن سهیم باشند، تاکید کرد.