شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##حامیان#عادی#سازی#روابط#لبنان#آویو#توهم#برند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان:

حامیان عادی سازی روابط لبنان با تل آویو در توهم به سر می برند

حامیان عادی سازی روابط لبنان با تل آویو در توهم به سر می برند

صفی الدین اعلام کرد: از پادشاهان و شاهزاده‌ها دستور آمده است که همه باید مسیر عادی سازی را طی کنند، اما آیا آدم عاقلی در منطقه و جهان وجود دارد که تصور کند ما بپذیریم لبنان به آنها ملحق شود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: گروهی به طور مداوم اکاذیب و اتهامات باطلی را از طریق رسانه‌ها مطرح می‌کنند و پشت تمامی آنها یک حقیقت وجود دارد که همه باید از آن مطلع شوند.حقیقت مذکور متوقف کردن مقاومت تحت عنوان نیاز کشور به نجات است اما در واقع آنها می‌خواهند مقاومت و خانواده‌های شهدا و ملت شریف لبنان مسیر عادی سازی روابط را طی کنند و به عادی کنندگان حقیر روابط با دشمن اشغالگر در منطقه ملحق شوند.

صفی الدین در ادامه گفت: از پادشاهان و شاهزاده‌ها دستور آمده است که همه باید مسیر عادی سازی را طی کنند، اما آیا آدم عاقلی در منطقه و جهان وجود دارد که تصور کند ما بپذیریم لبنان به آنها ملحق شود؟ به ویژه که اسرائیل دست به کشتار و ویرانی زده و ما را هدف قرار داده و نفت، آبها، اراضی، موجودیت و حاکمیت ما را تهدید می کند.

وی گفت: آیا گذشته و توطئه‌ها علیه لبنان را فراموش کرده‌ایم؟ در آن زمان ما ضعیف‌تر بودیم اما مقاومت امروز قدرتمندتر و پیروز است و آیا آنها می‌توانند تصور کنند که ما مسیر عادی سازی را طی خواهیم کرد؟ اگر اینگونه فکر می‌کنند باید بگوییم که دچار توهم و تخیل شده‌اند.

صفی الدین همچنین تاکید کرد: کسانی که از درد و رنج مردم سوء استفاده می‌کنند تا به آنها بگویند که مقاومت مسئول تمام بدبختی‌ها و فجایع این کشور است، این افراد در خدمت کسانی هستند که می خواهند لبنان را به سمت تسلیم سوق دهند.

این مقام حزب‌الله لبنان در پایان با اشاره به وجود اختلافات داخلی تاکید کرد: هیچکس حق ندارد از ما بخواهد که دوباره به تجربه گذشته بازگردیم و این یکی از اصلی‌ترین نقاط اختلاف ما با این افراد است. طرفهای دیگر ما را متهم می کند که درهای لبنان را به روی خارج بسته ایم و این مفهمومش این است که راه حل در خارج است نه داخل لبنان. این نقطه ضعف بزرگی نزد آنهاست.