شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منطقه‌ای#منابع

تسلط نیروهای صنعاء بر منطقه‌ای مهم در مأرب

تسلط نیروهای صنعاء بر منطقه‌ای مهم در مأرب

فارس نوشت: بنا به اعلام منابع محلی، در درگیری‌های شدید در جنوب غرب مأرب نیروهای صنعاء موفق شدند منطقه راهبردی «عرق معزز» را آزاد کنند.

 منابع محلی از درگیری‌های شدید میان نیروهای صنعاء و نیروهای ائتلاف سعودی و متحدان آنها در جنوب غرب مأرب خبر دادند.

این منابع محلی به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه (دیروز) از سمت مواضع خود در کوه‌های «البلق الشرقی» و منطقه «الفلیحه» حمله نظامی گسترده‌ای به سمت مواضع ائتلاف سعودی در اطراف «وادی عبیده» داشتند.

پس از درگیری‌های شدید میان طرفین، نیروهای صنعاء موفق به پاکسازی منطقه راهبردی «عرق معزز» در جنوب غرب شهر مأرب شدند.

بر اساس این گزارش،  ائتلاف سعودی در تلاش برای متوقف کردن پیشروی نیروهای صنعاء با حملات هوایی گسترده به چند منطقه در البلق الشرقی است.

منطقه عرق معزز از اهمیت راهبردی گسترده‌ای برخوردار است زیرا محل تلاقی مسیرهای امدادی اصلی برای بسیاری از جبهه‌ها در جنوب شهر مأرب به شمار می‌‎رود به نحوی که شهر «الجوبه» را به «وادی عبیده» و کوه‌های البلق الشرقی متصل می‌کند.

در پایان این گزارش آمده، نیروهای صنعاء به پیشروی خود از سمت منطقه عرق معزز به سمت مواضع نیروهای ائتلاف در منطقه «بئر العقار» ادامه می‌دهند و نبردهای شدیدی میان طرفین در جریان است.

درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزادسازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری‌که استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

310 310