به گزارش برنا، علی آقا محمدی در نشست طرح تحول محلات کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور، اراده دولت را تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور عنوان کرد و گفت: در الگوی پایدار درمان معتادان، باید به همه نیازهای این بیماران به ویژه شغل و درآمد توجه جدی داشته باشیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد مهمترین فاکتور در بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد، نبود اشتغال پایدار است.

توجه به رعایت منزلت و کرامت انسانی معتاد از دیگر محورهای مورد اشاره آقامحمدی در نشست طرح تحول محلات بود و در این باره گفت: توجه و احترام به معتاد بهبودیافته، باعث تقویت انگیزه درونی برای بازگشت به چرخه عادی زندگی است. در واقع معتاد بهبودیافته این حس را از جامعه می‌گیرد که مورد احترام است و همین امر به سهم خود باعث تمایل به ترک کامل اعتیاد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید در نظر داشته باشیم که اعتیاد یک بیماری بسیار مزمن و دارای آثار روحی و روانی بالاست و برای همین است که مانایی و ماندگار اعتیاد در جهان به نسبت ۳۰ در ۱۰۰ درصد به اثبات رسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با تداوم فرایند درمان و فعال سازی فرد معتاد در مشاغل پایدار احتمال عود دوباره اعتیاد را در فرد معتاد در شرایط ترک، کاهش دهیم.

آقامحمدی افزود: سم‌زدایی ابتدای فرایند درمان است و فرد بعد از درمان باید تحت آموزش های لازم برای حضور در اجتماع قرار گیرد.

انتهای پیام/