شهر خبر
صحن علنی|

قالیباف: خط امام خمینی (ره) تحریف شدنی‌نیست/ حق نداریم یک ساعت را برای کارآمد‌تر شدن نظام از دست بدهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجدید بیعت ما با امام خمینی (ره)، تجدید عهد با انقلاب اسلامی و با مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام راحل هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم و تصمیم و اقدام خود بر مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کار کنیم.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) و ارتحال مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی را به ملت شریف ایران و محبان و شیعیان اهل‌بیت علیه‌السلام تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی تأکید کرد: با فرارسیدن ماه پربرکت رجب آرزومندم که بتوانیم از فرصت‌های خاص این ماه استفاده کنیم به‌خصوص ما مسئولین نظام بیشتر از مردم نیازمند خودسازی معنوی هستیم و همچنین سالگرد بازگشت شکوهمند حضرت امام خمینی (ره) به ایران عزیز و دهه مبارک فجر را گرامی می‌دارم و در ادامه نکاتی را در این خصوص به عرض عزیزان می‌رسانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجدید بیعت ما با امام خمینی (ره)، تجدیدعهد با انقلاب اسلامی و با مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست. رمز کارآمدی ما این است که در فهم و تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیان‌گذار انقلاب کار کنیم.

وی تأکید کرد: امام راحل مظهر خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری بود، راه امام روشن است و بازگشت‌پذیر نیست. ان‌شاءالله تا پایان دوران خدمت و تا پایان عمر بر سر این عهد بمانیم و از برکات آن بهره‌مند شویم، هرچه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد، البته انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی تا امروز سربلند و پایدار مانده است، اما این را بدانیم که در بلندمدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه زمان و فرصت‌های زیادی ازدست‌رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم، بیان داشت: ما مسئولیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم، بلکه مسئولیت یک وظیفه است که باید به انجامش برسانیم.

وی تأکید کرد: باید تنگناهای فرا روی کارآمدی نظام را که با آن آشنا هستیم، دریابیم. برای جراحی برخی مسائل عمده آمادگی داشته باشیم و هزینه آن را هم بپردازیم. در همین راستا ما نمایندگان مجلس و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیش‌قدم باشیم، البته وقتی نگاهی کلان و منصفانه به راه طی شده انقلاب داشته باشیم، این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که ناشی از غفلت و خیانت زمامداران خودکامه و وابسته بوده است، باوجود فشارهای همیشگی دشمن، به نقاطی روشن و امیدبخش رسیده‌ایم، این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه و همدلی مردم و نیز تلاش خستگی ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم.

وی بیان داشت: ما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم قانع هستیم و نه  از بخش‌هایی که پیشرفت نداشته‌ایم غافل. تا زمانی که ملت ایران با عقلانیت و قوت بیشتر، راه روشنی که تاکنون در پیش‌گرفته و برایش هزینه داده است را مبتنی بر خداباوری و مردم‌باوری ادامه دهد، افق پیشرو با همه فراز و نشیب‌ها روشن خواهد بود و ان‌شاءالله در چله دوم انقلاب اسلامی کام این مردم شیرین‌تر از گذشته خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در هفته‌ای که گذشت روز فناوری فضایی را پشت سر گذاشتیم.  فناوری فضایی یکی از عرصه‌های پیشرفته و غرورآفرین ملی ما و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. تجلی واقعی آن خودباوری و اعتمادبه‌نفسی است که امام در جریان انقلاب اسلامی به مردم و به‌ویژه نخبگان ما داد. امروز چرخ‌های این فناوری و این صنعت نباید از شتاب بیفتد و ما در خانه ملت پشتیبان این‌گونه حرکت‌های علمی خواهیم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین وظیفه خود می‌دانم از رئیس‌جمهور محترم، وزیر محترم اقتصاد و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و در تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار مؤثری در تولید و اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم ایفا خواهد کرد، تشکر کنم و این جدیت دولت محترم و پیگیری بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی، نشان از باور مدیران و مسئولین مجلس و اجرایی کشور به اشتغال زدایی و محرومیت‌زدایی و نمونه خوبی از همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت در حل مسائل مردم است.
 
وی بیان داشت: در پایان شهادت مأمور وظیفه‌شناس شهید علی‌اکبر رنجبر در درگیری با اراذل‌واوباش را به ملت شریف ایران و خانواده شجاع و غیور نیروی انتظامی و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. این پلیس مقتدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تأمین کند و در همین راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تأمین تجهیزات، آموزش و حمایت قانونی از مأموران نیروی انتظامی ضروری است. مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم، نقطه‌نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین، خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.
 
 

انتهای پیام/