شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

تاکید حزب‌الله بر اتحاد با جریان آزاد ملی در آستانه انتخابات پارلمانی

تاکید حزب‌الله بر اتحاد با جریان آزاد ملی در آستانه انتخابات پارلمانی

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان بر اتحاد با جنبش امل و جریان آزاد ملی در راستای منافع ملی لبنانی‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در جریان یک نشست سیاسی که توسط حزب الله در جنوب این کشور برگزار شده بود، اعلام کرد که ما با برادران خود در جنبش امل و جریان آزاد ملی برای دستیابی به منافع ملی لبنان متحد هستیم.

به نوشته المنار، وی در ادامه به موضوع تصویب بودجه در جلسه شورای وزیران اشاره کرده و گفت، تصویب بودجه یک امر ضروری است؛ زیرا همه می‌دانند که کشور در مرز فروپاشی قرار دارد و این مسئله زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حسن عزالدین تاکید کرد که ما همه تلاش خود را در شورای وزیران انجام می‌دهیم تا بودجه به گونه‌ای تصویب شود که به مردم آسیب نرساند و بار آنها را سنگین‌تر نکند؛ زیرا حقوق شهروندان لبنانی بسیار محدود است و حتی برای حداقل معیشت آنها نیز کافی نیست. اگر قرار باشد بودجه به ضرر مردم تصویب گردد ما از طریق پارلمان این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان درباره انتخابات آینده این کشور اظهار داشت، این انتخابات یکی از ایستگاه‌های مهم و حساس برای لبنانی‌ها محسوب می‌شود که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و فرانسوی‌ها روی آن شرط بندی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حزب الله همه تلاش خود را برای اجرای یک برنامه ملی در راستای منافع شهروندان لبنانی در این انتخابات به کار خواهد بست تاکید کرد که آمریکا و عربستان سعودی به دنبال کسب اکثریت برای نمایندگان مورد نظر خودشان در انتخابات پارلمانی لبنان هستند و پول‌های سیاسی زیادی در این انتخابات هزینه می‌کنند.

پیش‌تر نیز شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیر کل حزب‌الله به صحبت درباره نظرسنجی‌های انجام شده در 15 حوزه انتخاباتی پرداخته و اظهار داشت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نتایج انتخابات نزدیک به ترکیب پارلمان کنونی خواهد بود و تاثیری بر ساختار کلی پارلمان ندارد. ضمن اینکه حزب الله برای مشارکت در پارلمان آینده نه به دنبال اکثریت است و نه اقلیت؛ بلکه ما به دنبال نیروهای تاثیرگذاری هستیم که در راستای منافع کشور با یکدیگر همکاری کنند.

این درحالی است که نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی قاطع حزب‌الله و متحدان آن در انتخابات پارلمانی لبنان است.

بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ 15 ماه مِه سال جاری میلادی (25 اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/