شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنرال موتورز#سال آینده

یک تحلیلگر ارشد: درآمد تسلا 5 سال آینده بیشتر از مجموع جنرال موتورز و فورد خواهد شد

به گفته آدام یوناس، تحلیلگر مورگان استنلی و یکی از تحلیلگران تراز اول وال استریت، درآمد تسلا در 5 سال آینده بیشتر از مجموع درآمد جنرال موتورز و فورد خواهد شد.

رشد سهام تسلا در یک بازه زمانی طولانی باورنکردنی بوده است و این سهام مدت‌هاست که ارزش بیشتری نسبت به شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز دارد و تقریباً از دو سال پیش نیز این شرکت عنوان با ارزش‌ترین خودروساز را از آن خود کرده است.

با این حال، همواره این مساله مطرح بوده است که تسلا به اندازه سایر خودروسازان خودرو نمی فروشد و درآمد زیادی کسب نمی کند. البته این واقعیت به سرعت در حال تغییر است و مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند که درآمد تسلا، پنج سال آینده، در صنعت خودرو پیشرو خواهد بود.

آدام یوناس، تحلیلگر مورگان استنلی که اخبار مربوط به تسلا را پوشش می دهد، این هفته در یادداشت جدیدی نوشت:

«اکثر سرمایه گذاران خودرو هنوز با این سوال دست و پنجه نرم می کنند که آیا تسلا می تواند از جنرال موتورز یا فورد بزرگتر شود یا نه؟ انتظار ما این است که درآمد تسلا در سال 2027 از مجموع درآمدفورد و جنرال موتورز بیشتر باشد. این بازی با حاصل جمع صفر که امروز به سختی قابل مشاهده است…طی 24 ماه آینده آشکار تر خواهد شد

یوناس به درستی به این نکته اشاره می کند که بسیاری از مردم هنوز هم به چنین رشدی برای آینده تسلا شک دارند، اما آنها اغلب همان سرمایه‌گذارانی هستند که قبل تر هم فکر می‌کردند که تسلا همیشه تنها یک خودروساز برای بخش های خاصی از بازار باقی خواهد ماند. البته می دانیم که تسلا در حال حاضر خودروهای الکتریکی را با نرخ سالانه بیش از یک میلیون دستگاه تولید می‌کند.

این تحلیلگر همچنین معتقد است که پیشتازی درآمد تسلا، از یک قیمت تراکنش بسیار بالاتر از میانگین، یعنی تقریبا 60 هزار دلار بر تراکنش (ATP) حاصل خواهد شد. این رقم نسبت به میانگین قیمت تراکنش ایالات متحده ۲۰ درصد بالاتر است.

در نمودار زیر پیش‌بینی این شرکت از رشد درآمد تسلا (قرمز) در چند سال آینده در مقایسه با جنرال موتورز آمده است:

tesla-vs-gm-share-value.jpg

گفتنی است آدام یوناس از مورگان استنلی که رتبه 645 از 7779 تحلیلگر در TipRanks را با نرخ موفقیت 53% و میانگین بازدهی 11.8% دارد، برای قیمت سهام تسلا عدد 1300 دلار را هدف گذاری کرده است.