شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#امنیت ملی
گفت‌وگو|

ایران محور شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق عالم است

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه ایران با اکتفا به ظرفیت‌های درونی کشور قدرت اول منطقه است، گفت: همچنین ایران محور شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق عالم است و ایجاد مناسبات در منطقه و شرق بدون ایران اصلا قابل تصور نیست، جالب اینکه دشمنان ما هم به این مسئله اعتراف می‌کنند.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به دستاورد‌های سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی در ۴۳ سال سپری شده گفت: شروع انقلاب اسلامی با یک تحول ساختاری و بنیادین در جامعه ایران همراه شد.

وی تاکید کرد: همچنین شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران آثار عینی و گسترده‌ای در منطقه و جهان اسلام داشت.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نهفته است، بیان داشت: به تعبیری جمهوری اسلامی، عدالت‌های سیاسی را به فضیلت سیاسی، وابستگی سیاسی را به استقلال، دیکتاتوری را به جمهوری، تبارسالاری را به حکومت مردم بر مردم تبدیل کرد.

عباس‌زاده مشکینی بیان داشت: انقلاب اسلامی اقتصاد را از سیطره تعدادی محدود بازپس گرفت و آن را به مردم تحویل داد.

وی با بیان اینکه عدالت مهمترین رهاورد انقلاب اسلامی بوده است، گفت: انقلاب تغییر در نگاه‌ها و تحول در مقام‌ها را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران با اکتفا به ظرفیت‌های درونی کشور قدرت اول منطقه است، بیان داشت: همچنین ایران محور شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق عالم است و ایجاد مناسبات در منطقه و شرق بدون ایران اصلا قابل تصور نیست، جالب اینکه دشمنان ما هم به این مسئله اعتراف می‌کنند.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه ما در زمینه اجرای عدالت کاستی‌هایی داریم، بیان داشت: با این حال بسیاری از پیشرفت‌ها در جریان اقدامات جمهوری اسلامی ایران رقم خورد که به هیچ وجه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی فراتر از این بوده و هست، گفت: خوشبختانه آنچه که مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران در این جهت حرکت کرده است البته فراز و نشیب‌هایی داشته، اما در مسیر پیشرفت حرکت شده و اگر می‌بینید دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود، به همین خاطر است که در مسیر پیشرفت‌ها قرار داریم.
 

انتهای پیام/