شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان "ماهور" جمعه 15 بهمن‌ماه در موسسه فرهنگی هنری برمخ افتتاح شد. در این مراسم رونمایی ضمن معرفی هنرمندان حضور یافته در نمایشگاه لوح تقدیری به آن‌ها نیز اهدا شد.

به گزارش هنر ام‌روز، فرزانه شهریاری: در نمایشگاه گروهی آثار تجسمی ماهور، آثار بیش از بیست هنرمند معاصر به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه آثار نقاشی با تکنیک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، نقاشی خط، آبرنگ و آثار عکاسی، کالیوگرافی، میکس مدیا، ویترای و نگارگری به چشم می‌خورد.

ابتدای این مراسم، مهشید برمخ‌شاد مدیر موسسه فرهنگی و هنری برمخ عنوان کرد: خواسته‌ام از شما هنرمندان این است که در ذهنتان،  قصد و خواسته خود از هنر را به  تفکیک تجسم کنید؛ ممکن است هدف شما این باشد که اثری خلاقه ارائه دهید و در این صورت هر چیز که شما خلق می‌کنید مبتکرانه است و مورد بررسی و نقد قرار خواهد گرفت و یا ممکن است قصد شما از تولید اثر، کسب درآمد باشد؛ که این مسیر متفاوتی را برای شما رقم می‌زند و باید به این توجه داشته باشید که خریدار اثرتان به چه نیاز دارد و در واقع بازار هدفتان را بشناسید و بدانید مشتری شما کیست. بنابراین شاید نتوانید هر دو این اهداف را کنار هم داشته باشید؛ البته می‌توان اما هزینه و زحمت بیشتری برای شما به عنوان یک هنرمند خواهد داست. این که شاید سلیقه مشتری از نگاه شما فاصله داشته باشد، بنابراین  باید پذیرشتان را بالا ببرید و سلیقه مشتری را نیز در نظر بگیرید و هزینه‌اش نیز جنگیدن با دلتان است؛ البته  این برای زمانی است که نام شما به عنوان یک هنرمند هنوز تبدیل به یک برند نشده است و شما برای معرفی خود نیاز به بازار گرم و سرد دارید.

در این مراسم  آقای اکحوان مدیر بخش فروش و بازاریابی موسسه فرهنگی و هنری برمخ نیز توضیح داد: خدمتی که در خصوص ورود آثار هنرمندن به بازار هنر از دست ما ساخته است معرفی و ارائه  آثارتان به مجموعه هتل‌هایی است که قصد دارند آثار فاخر و درجه یک هنرمندان را خریداری کنند؛ به این ترتیب شما می‌توانید از این طریق آثارتان را به مسافران این هتل‌ها معرفی و درواقع وارد بازار شوید.

5b6a5ff2-3034-43fd-83da-f19596f8fdfa

پرستو حدادی نگارگر و مینیاتوریست جوان و معاصر که حدود ۲۰ سال است به طور تجربی به این هنر پرداخته‌ است و در حدود 15 نمایشگاه ملی و بین‌المللی حضور داشته است در این مراسم حضور داشت و ضمن اهدای لوح تقدیر به هنرمندان عنوان کرد: تنها به قدرت درونی خودتان اعتماد کنید. هنر در درون هنرمند مثل آتش درون آتشفشان است و باید بگذارید خودش کارش را انجام دهد و آن چیزی ارزشمند است که از درون یک هنرمند بیرون بیاید و درواقع کپی نباشد بلکه منحصر به خود شما باشد. او همچنین با اشاره به این که نزد استاد اردشیر مجرد تاکستانی نگارگر و محقق این حوزه شرف یاب شده و از ایشان آموخته است است، دانش و معلومات ایشان را منحصر به فرد دانست.

سوگل اروچی، صنم انصاری، زهرا ایزدی‌پور، حدیث بیات،  سحر جعفری، سارا جلیلیان، فاطمه چمن‌آرا، منیژه دل افکن، سهیلا دهقانیان، الهام شعبان پور، ثنا صاحبقرانی، مریم صحیحی، نیلوفر عسگری، سمیرا عالی خانی، پروانه غلامی، سعید مشکبیز، پریسا معصومی اعلا، مرضیه معینی، فاطمه نظری،  فاطره هدایتی، مهدیه یکه باش هنرمندانی هستند که  آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده و به نمایش گذاشته شده است.

یونس احمدیان، خواننده و مدرس ساز پیانو و گیتار این مراسم را با نواختن چند قطعه موسیقی همراه کرد.

 نمایشگاه "ماهور" از 15  تا 20 بهمن‌ماه در موسسه فرهنگی هنری برمخ به آدرس میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه‌نظری، شماره 11 برپا است.

bd7a8ffc-81c3-4923-803f-2d69df142f73

2fef0a69-f508-4540-91e9-51dfb6b6f164