به گزارش برنا؛ علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی امروز در نشست خبری خود که در محل ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت: ۲۱۱ طرح ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی آماده افتتاح داریم که از این تعداد ۵۹ طرح شهری و ۱۵۲ طرح روستایی است. از این تعداد طرح ورزشی، ۳۴ سالن ورزشی، ۱۲ زمین بزرگ فوتبال، ۱۲ زمین مینی فوتبال بزرگ، ۱۴۰ زمین مینی فوتبال مصنوعی، ۵ استخر سرپوشیده و یک خانه جوان است.

وی افزود: از ۶۲۱ طرح ورزشی امسال، ۲۰۸ طرح در هفته دولت و ۱۸۳ طرح در هفته تربیت بدنی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین درباره بدهی فدراسیون‌ها به شرکت توسعه گفت: این شرکت کاملا دولتی و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی است که باید پاسخگوی اعداد باشیم. این شرکت در سال‌های اخیر بابت طلب‌های نگرفته مالیات پرداخت کرده است و پرداخت بدهی‌های فدراسیون به نفع ورزش کشور است.  

وی درباره جانمایی طرح‌ها گفت: این امر برعهده استان‌ها است و رسالت شرکت توسعه، فقط ساخت است. تا چهار ماه قبل پیشرفت طرح‌ها حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد بود. جانمایی‌ها و نیاز سنجی‌ این طرح‌ها از قبل انجام شده است.

عاصم یوسفی درخصوص سوالی که مربوط به اخطار کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران درباره ورزشگاه آزادی است خاطرنشان کرد: هنوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا بصورت مکتوب موردی دریافت نکردیم. اما ورزشگاه آزادی در مجموع فرسوده است و ایرادهایی دارد که بسیاری از آن در چهار ماه گذشته به سمت بازسازی رفته است و برخی موارد هم رایگان اصلاح شده است. دستور وزیر ورزش و جوانان این است تا ورزشگاه بروز و بازسازی شود.

وی اظهار داشت: ۲۸۸ طرح ورزشی به شرکت توسعه اختصاص دارد که بالای ۶۵ درصد را دنبال کردیم که تعدادی از آن را در هفته دولت در ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسانیم. به دنبال ساخت ساختمان برای متمرکز شدن فدراسیون‌ها در ورزشگاه آزادی هستیم.

عاصم یوسفی در ادامه درباره ورزشگاه ۴۰ هزار نفری زنان در مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: این طرح ۱۳ سال پیش آغاز شد اما به سرانجام نرسید و امسال با پیمانکار درباره ضرر و زیان وارده جلساتی برگزار کردیم و اکنون این طرح در اختیار شرکت توسعه است و امیدواریم باتکمیل آن در همین دولت به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره آزمایش طرح‌ها گفت: ما میراث‌دار گذشته هستیم و برخی طرح‌ها ۴۰ درصد پیشرفت داشته و نمی‌توان تخریب کرد و در حال بررسی آمایش طرح‌ها هستیم. نگهداری طرح‌های استانی برعهده ادارات ورزش استان‌ها است.  

مدیرعامل شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی گفت: باید با کمی اصلاحات این ۲۸۸ طرح نیمه تمام را که از گذشته مانده را به سرانجام رساند.

وی گفت: اگر طرح های نیمه تمام تکمیل نشود مستهلک می شود و این طرح در هر صورت جزو سرمایه های ملی کشور است.

عاصم یوسفی با بیان اینکه این طرح‌ها به اعتبار نیاز دارد گفـت: در چهار ماه گذشته برخی طرح ها را به مرحله افتتاح رساندیم و در صددیم تا دیگر طرح ها را تکمیل کنیم اما قول نمی دهیم.

مدیر شرکت توسعه در پاسخ به سوالی درباره زمین برای تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم زمین تمرینی دارند و مشکلی ندارند. مدیر پرسپولیس گفته مشکلی درباره زمین ندارم.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث و ایجاد یک ساختمان نیاز به زیرساخت است. مجموعه انقلاب برای آستان قدس است و بخش اعیانی برای ماست. آن عزیزی که می‌خواست این کار را انجام دهد نمی‌دانم چه شرایطی بوده و کسی را نقد نمی‌کنم اما مجموعه آزادی کامل برای وزارت ورزش و شرکت توسعه است. اینکه می‌خواهیم برج فدراسیون‌ها را احداث کنیم این طور نیست که آنها مستاجر ما شوند و بدهی‌ها تکرار شود بلکه کارشناسی پیش می‌رویم. با برخی فدراسیون‌ها صحبت کردم. برای احداث هزارمتر ساختمان، یک فدراسیون حدود ۱۰-۱۵ میلیارد نیاز دارد اما در برج فدراسیون‌ها می‌توانند با فضای مشاعی با ۷ میلیارد تومان وارد شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره اینکه چرا استقلال و پرسپولیس باید هزینه تبلیغات را بپردازند و این پول‌ها کجا هزینه می‌شود، یادآور شد: ورزشگاه آزادی حدود ۷۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد تا به وضعیت مطلوب برسد. تیم‌ها قرار نیست برای هر بازی یک میلیارد بدهند، هزینه هر بازی ۲۳۹ میلیون است و آن یک میلیارد برای توافق بین تیم‌ها، سازمان لیگ، شرکت توسعه حاصل شد، تعیین شده است. هزینه آزادی برای یک بازی‌ لیگ ۱۰ میلیارد است و رقمی که برای ۳۰ بازی جذب شده ۳۰۰ میلیارد است آنجا بود که ما گفتیم استقلال و پرسپولیس باید این هزینه‌ها را جذب کنند. سازمان لیگ هم متضرر نشده و عددی که برمی‌دارد بیشتر از قبل است. ۱۰ درصد این مبالغ را شرکت توسعه برمی‌دارد که برای نگهداری آزادی و توسعه ورزش خواهد بود.

عاصم یوسفی گفت: اقدامات خوبی در سال‌های گذشته انجام شده و اتفاقاتی هم در این مسیر افتاده است. مهرماه که وارد شرکت توسعه شدیم و همه می‌گفتند این شرکت سرمایه دار است، ۶ ماه حقوق پرسنل معوقه مانده بود و ۵۰ میلیون سپرده بود. بیمه پرسنل هم معوق و حدود ۱۴۰ میلیارد بدهی به روز شرکت بود. حدود یک ماه بعد بخشی از این بدهی‌ها و معوقات پرداخت شد و توانستیم مدیریت کنیم. شرکت الان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و با حمایت‌های دکتر سجادی شرکت توسعه روی ریل برنامه‌ریزی و موفقیت قرار داریم و اتفاقاتی که در قبل افتاده می‌توانست به این شکل نباشد.

انتهای پیام//