به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا،  مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در گفتگویی درباره حضور این بنیاد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر توضیح داد: بنیاد سینمایی فارابی در چهلمین جشنواره فیلم فجر با ۶ فیلم حضور یافته است؛ «دسته دختران»، «بدون قرار قبلی»، «نگهبان شب»، «شادروان»، «بیرو» و «لایه های دروغ» که همه این فیلم ها با همت مدیران پیشین بنیاد تولید شده و به جشنواره فجر امسال رسیده که فارابی از منظر برآیند کیفیت فرمی و محتوایی مجموع آثار و تنوع در ژانر و موضوعات عملکرد مطلوب و قابل دفاعی دارد.

بنیاد فارابی در تمام این فیلم ها به صورت مشارکت در تولید حضور یافته است که جزئیات این مشارکت ها بدین شکل است؛ «بدون قرار قبلی» ۸۰ درصد، «نگهبان شب» ۵۰ درصد، «دسته دختران» ۶۰ درصد، «شادروان» ۳۰ درصد، «بیرو» ۳۰ درصد و «لایه های دروغ» ۲۰ درصد.

ما از تک تک این فیلم ها با تمام توان حمایت می کنیم و در ماه‌های اخیر هم تلاش کرده‌ایم با تمام آثار تعامل و حمایت خود را به شکل جدی ادامه دهیم و از این حیث هیچ تفاوتی میان آثار قائل نیستیم و از تک تک آثار تا بعد از اکران حمایت خواهیم کرد.

حتما در تولیدات آتی بنیاد هم به تنوع ژانر، موضوع، محتوا و افراد توجه خواهیم کرد و نظارت حین تولید را هم با تمرکز و کار کارشناسی بیشتری دنبال خواهیم کرد.

منبع: صبا