به گزارش برنا، افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش های همگانی در اولین یادواره سراسری شهدای مربی که امروز در موزه ملی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد عالی بزرگداشت شهدای وزارت ورزش و جوانان افتخار میزبانی این مراسم را داریم اما مهمتر از یک مصوبه موضوع مفهومی بزرگداشت شهید است.

وی با بیان این که برای اصلاح سبک زندگی به ورزش نیازمندیم، تصریح کرد: اما برای حیات معنوی و تعالی روح انسان نیاز به دستاوردهای معنوی داریم که قطعا شهید بهترین موضوع فرهنگی و دستاورد معنوی جامعه است و با تجلیل از شهید می توانیم ارزش های معنوی را جاری و ساری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت مکرر شهدا اظهار داشت: جامعه برای تعالی نیازمند شاخص است که یقینا شهید می تواند متناسب با نقشی که ایفا کرده است شاخص فداکاری، صداقت، وفاداری به ولایت، عمل و ... باشد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی در پایان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این برنامه گفت: پیام شهید می تواند این باشد که از سختی‌ها می توان عبور کرد اگر خویشتن را ندید و خدا را دید.

در ابتدای این مراسم پیام مرجع عالی قدر آیت الله علوی گرگانی قرائت شد.

دکتر اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه وزارت، دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، میرجلیلی رییس بسیج ورزشکاران، تعدادی از روسای فدراسیونهای ورزشی و مقامات کشوری و لشگری حضور دارند.

انتهای پیام//