شهر خبر

موضع جدید نخست‌وزیر لبنان درباره انتخابات/ آیا میقاتی مانند حریری کناره‌گیری می‌کند؟

موضع جدید نخست‌وزیر لبنان درباره انتخابات/ آیا میقاتی مانند حریری کناره‌گیری می‌کند؟

منابع نزدیک به نخست وزیر لبنان از موضع جدید وی درباره انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان اعلام کردند که او شخصا قصد ندارد در انتخابات پارلمانی آینده کاندید شود؛ اما در انتخابات حضور خواهد داشت و از لیست نمایندگان شمال لبنان حمایت خواهد کرد.

این منابع در گفتگو با روزنامه الجمهوریه اشاره کردند که محاسبات انتخاباتی نجیب میقاتی بر اساس آمار و ارقام نیست؛ بلکه در سطح ملی انجام می‌شود. وی ارزیابی‌های خاص خود را از شرایط دارد و در سطح ملی به عنوان نخست وزیر تلاش زیادی می‌کند.

منابع مذکور تاکید کردند که اما کار سیاسی نجیب میقاتی همچنان ادامه دارد و میزان حضور (در عرصه سیاسی) و فرمول ملی وی مشخص و آشکار شده است.

حدود دو هفته قبل «سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان با اعلام تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود اعلام کرد که هیچ نماینده‌ای از جریان المستقبل که تحت ریاست وی قرار دارد در انتخابات پارلمانی آینده مشارکت نخواهد کرد.

شاخص‌ها بیانگر آن است که این تصمیم تحت فشار طرف‌های خارجی و همچنین به دلیل ناتوانی حریری در جلب رضایت عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور گرفته شده است.

در همین زمینه روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که طبق اظهارات محافل نزدیک به سعد حریری تا زمانی که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در منصب خود باقی بماند، حریری به کار سیاسی باز نخواهد گشت. محافل مذکور این پاسخ را به کسانی دادند که درباره وضعیت حریری سوال می‌کردند؛ به ویژه آنهایی که هنوز امیدوارند حریری از تصمیم خود مبنی بر تعلیق فعالیت‌های سیاسی‌اش برگردد یا کسانی که روی برخی میانجیگری‌ها که ممکن است خشم محمد بن سلمان از حریری را کاهش دهد حساب باز می‌کنند.

انتهای پیام/