شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ#بیش#زمان#دیگری#حفظ#سلاح#مقاومت#پایبند#هستیم

نبیه بری:

بیش از هر زمان دیگری به حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت پایبند هستیم

بیش از هر زمان دیگری به حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت پایبند هستیم

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه شهدا روشنگران راه برای ساختن وطن آزاد و مستقل هستند، تأکید کرد ما بیش از هر زمان دیگری برای حفظ فرهنگ و سلاح مقاومت آمادگی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد انتفاضه ششم فوریه و سالروز شهادت «حسن قصیر» در هفتم فوریه گفت: این انتفاضه همچنان مسیر صحیح ملی را نشان می‌دهد، آن هم در دوره‌ای که مسیرها و رویکردها برای بسیاری‌ مختل شده است.

وی ادامه داد: این انقلاب، انتفاضه، بازوهای مجاهدان و اراده‌ها است که امور را به حد نصاب طبیعی و مسیر واقعی خود باز می‌گرداند. این، همان ثبات و پیشروی در زمان عقب نشینی ها، حرکت با افتخار به سوی نور و روشنایی و سرسبزی پایدار در زمان فراگیر شدن خشکی‌ها و برهوت است.

نبیه بری تصریح کرد: انتفاضه ششم فوریه، نماد ساقط شدن توطئه و پیروزی وطن بود. لبنان هویت و وابستگی عربی دارد نه عبری. ششم فوریه، یک یاد بود یا روزی از تاریخ نیست بلکه خود تاریخ، گذشته و حاضر و چشم انداز روشن به سوی آینده است.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: پس از ۳۸ سال ما امروز بیش از هر زمان دیگری و با همان عزم و اراده‌ای که آن برهه باشکوه از تاریخ ملی را رقم زد، در اوج آمادگی برای دفاع از دستاوردهای ششم فوریه ۱۹۴۸ قرار داریم. ما آماده‌ایم از همه آن دستاوردها زیر سقف وطن و قانون اساسی صیانت کنیم و برای حفظ صلح داخلی و همزیستی مسالمت آمیز و پایبندی به فرهنگ، رویکرد و سلاح مقاومت برای مقابله با تجاوزگری و طمع ورزی های رژیم صهیونیستی تلاش کنیم تا لبنان به مرکز پیروزی و نه شکست تبدیل شود.

نبیه بری در پایان سخنانش گفت: به همه شهدا درود می‌فرستیم و ما با استمداد از آنها راه محافظت از لبنان را به سوی ساختن وطنی قدرتمند و تسخیرناپذیر برای فرزندانش ادامه خواهیم داد.