شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ تورم#قیمت

نقطه حساس برای قیمت طلا/ نرخ تورم مجددا به کمک طلا آمد

کدخبر: 474091
قیمت طلا در روزی که گذشت برای ساعاتی تا مرز 1814 دلاری پیشروی کرد و در آخر روز در حدود قیمت 1808 دلاری ایستاد.

به گزارش اکوایران، پس از گذشت یک هفته نزولی طلا مجددا بازدهی هفتگی مثبت را به ثبت رساند. طلا هفته پیش و پس از نشست فدرال رزرو و سیگنال های انقباضی که از سوی این نهاد به بازارها داده شد بیش از 2 درصد کاهش قیمت داشت و به زیر مرز 1800 دلاری رفته بود. اما در هفته جاری عامل تورم مجددا به کمک طلا آمد تا در این هفته با یک درصد افزایش قیمت به بالای مرز 1800 دلاری بازگردد.

با اینکه در کوتاه مدت تورم توانسته است طلا در محدوده قیمت کنونی نگه دارد، اما نگرانی های راجع به تورم از سوی دیگر احتمال مقابله فدرال رزرو با تورم را نیز افزایش می دهد. در چنین فضایی احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش پیدا می کند. همواره با افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو، قیمت طلا کاهش پیدا می کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده صعودی می شود.

این مساله سبب می شود طلا از سویی عامل پشتیبان صعودی داشته باشد و از سوی دیگر عاملی که طلا را نزولی می کند. همین امر سبب شده است تا طلا فعلا در حوالی مرز 1800 دلار نوسان کند. از سوی دیگر داده های بازار کار آمریکا به غیر از کشاورزی هم امیدوارکننده منتشر شد تا یک عامل نزولی به جمع عوامل تهدید کننده قیمت طلا اضافه شود.

در نهایت و با در نظر گرفتن این عوامل متضاد در بازار طلا، مرز 1800 دلاری مرزی تعیین کننده است. تحلیل گران بر این باورند که اگر طلا بتواند مدت کافی بالای این مرز دوام بیاورد، این موضوع نشانه امیدوار کننده ای برای قیمت فلز زرد خواهد بود.