شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

هشدار قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا:

باید بر توانایی‌های دفاع موشکی ایران تمرکز کند

شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور، با انتقاد از رویکردهای دولت ایالات متحده در قبال ایران، خواستار تمرکز بر توانایی‌های دفاع موشکی ایران شده‌اند.

اعتمادآنلاین|

شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، با انتقاد از رویکردهای دولت ایالات متحده در قبال ایران، خواستار تمرکز بر توانایی‌های دفاع موشکی ایران شده‌اند.

به گزارش ایلنا، در این نامه به بایدن انتقاد شده است که به چندین تحول اخیر در برنامه موشکی ایران واکنش مناسبی نشان نداده است.

در این نامه که به سرپرستی «جو ویلسون» رئیس کارگروه امنیت ملی کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان نوشته شده است، از پرتاب ماهواره‌ای ایران با استفاده از فناوری جدید، به عنوان یک نگرانی مهم یاد شده و از «فقدان راهبرد مشخص» از سوی آمریکا برای مقابله با تهدید موشکی ایران انتقاد شده است.

ویلسون با هشدار درباره افزایش قابلیت‌های موشکی ایران، اعلام کرده است که این موفقیت به منزله ایجاد یک سیستم  قادر به پرتاب موشک‌های قاره‌پیما به آمریکاست و این توانایی می‌تواند به طور بالقپه، هم‌پیمانان آمریکا در اروپا را نیز در تیررس قرار دهد.