شهر خبر

فرمانده سنتکام اذعان کرد:

تفاوت در نتیجه تحقیقات درباره انفجار فرودگاه کابل

تفاوت در نتیجه تحقیقات درباره انفجار فرودگاه کابل

ژنرال «کنث مک مکنزی» گفت در انفجار فقط یک بمب در فوردگاه کابل در ماه آگوست گذشته ۱۷۰ غیرنظامی افغانستانی و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ژنرال «کنث مک کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) اعلام کرد نتیجه تحقیقات درباره انفجار فرودگاه کابل در ماه آگوست سال گذشته، با اطلاعات اولیه درباره این حادثه متفاوت است.

وی افزود: نتیجه تحقیقات نشان داده است در انفجار فقط یک بمب دست ساز، دست کم ۱۷۰ غیر نظامی افغانستانی و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این تحقیقات گزارش داد: در تحقیقات آمریکا درباره حادثه فرودگاه کابل، کشته شدن هیچ کسی بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی ثابت نشده است.

نتایج تحقیقات اولیه درباره انفجارهای فرودگاه کابل حاکی از این بود که در هر دو انفجار، ۱۷۰ غیرنظامی و ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند که این نتایج با اظهارات اخیر «مک کنزی» منتفی است.

روز چهارم شهریور دو مهاجم انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان موسوم به «شاخه خراسان داعش»، خود را در میان تجمع کنندگان در جریان عملیات خروج نیروهای خارجی در فرودگاه کابل منفجر کردند.

حمله اول نزدیک هتل «بارُن» رخ داد و مهاجم انتحاری دیگری خود را در میان تجمع کنندگان در دروازه ورودی «ابی گیت» فرودگاه بین‌المللی کابل منفجر کرد.

به گفته کارشناسان مسائل افغانستان، این روز مرگبارترین روز برای آمریکا در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.