شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#پاریس#امارات#وزیر دفاع#فرانسه

با انتشار توییتی اعلام شد؛

موضع گیری وزیر دفاع فرانسه درباره حملات انصارالله یمن به امارات

موضع گیری وزیر دفاع فرانسه درباره حملات انصارالله یمن به امارات

وزیر دفاع فرانسه امروزاعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات در مقابل عملیات‌های نیروهای یمنی، با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزیر دفاع فرانسه امروز جمعه اعلام کرد که پاریس برای تضمین امنیت حریم هوایی امارات در مقابل عملیات‌های نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، با ابوظبی همکاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه طی توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت که کشورش به دولت امارات در تامین امنیت حریم هوایی‌اش که در معرض عملیات‌های نیروهای یمنی قرار دارد، کمک خواهد کرد.

پارلی در ادامه ضمن ادعای خطرناک بودن حملات یمنی‌ها به خاک امارات، گفت دولت فرانسه برای اعلام همراهی با این کشور تصمیم دارد تا از ابوظبی برای حفظ حریم هوایی‌اش، حمایت نظامی به عمل آورد.

گفتنی است که آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به دنبال حملات موشکی اخیر به امارات عربی متحده در نظر دارد یک کشتی جنگی و چند جنگنده به این کشور اعزام کند.

سفارت آمریکا در امارات عربی متحده اعلام کرد که تصمیم اعزام ناو و جنگنده‌های آمریکایی به امارات به دنبال مکالمه تلفنی لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی اتخاذ شد. در بیانیه سفارت آمریکا در امارات آمده است که هدف از اعزام کشتی جنگی و جنگنده‌های آمریکایی «کمک به امارات عربی متحده برای مقابله با تهدید کنونی» است.

این درحالی است که چند روز قبل، محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد که پدافند هوایی امارات و عربستان در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای نیروهای صنعا ناکام مانده است.

الحوثی در توییتی گفت: تداوم حملات موشکی و پهپادی علیه آل سعود در سال‌های گذشته دروغ اماراتی‌ها در رهگیری موشک‌های یمنی را نشان می‌دهد.اگر متحدان امارات توانایی حفاظت از این کشور را دارند از عربستان طی این سال‌ها دفاع می‌کردند… آیا پول ابوظبی با پول ریاض فرق دارد؟ در حالی که اعلام می‌کنند موشک‌ها و پهپادهای یمن را ساقط کرده‌اند همزمان به دنبال خرید سامانه‌های دفاعی پیشرفته هستند…پس چرا دنبال خرید این سامانه‌ها هستند؟