شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زنجان#مسجد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد جامع زنجان برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد جامع زنجان با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

اعتمادآنلاین|

سحرگاه 12 بهمن ماه امسال آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی یکی از مراجع عالیقدر جهان تشیع در 103 سالگی دار فانی را وداع گفت. در همین راستا روز چهارشنبه در کشور عزای عمومی اعلام شد. همینطور روز گذشته هم پیکر مطهر این مرجع عالیقدر جهان تشیع با حضور پرشور مردم در کربلا در کنار مرقد امام حسین (ع) آرام گرفت.

به گزارش تسنیم، در همین راستا طی دو روز گذشته بسیاری از استان‌های کشور مراسم بزرگداشتی را برای این مرجع عالیقدر برگزار کردند. در استان زنجان هم مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی عصر امروز از ساعت 15/30 در مسجد جامع (سید) با حضور پرشور مردم و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم که به همت حسینی زنجانی و دیگر علمای استان برگزار شد، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، روحانیان، بازاریان، مسئولان استانی و شهرستانی و همینطور فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به رحلت جانسوز آیت‌الله صافی اشاره کرد و گفت: رحلت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صافی از شاگردان قدیمی آیت‌الله بروجردی بود، گفت: وی همراه حضرت امام (ره) بود و قبل و بعد انقلاب یار همیشگی امام راحل بود. وی 103 سال عزتمندانه زندگی کرد و همواره در خدمت اسلام و مسلمانان بود.

گفتنی است در بخشی از این مراسم، مداحان اهل بیت(ع) با مداحی و شعرخوانی‌هایشان یاد و خاطره آیت‌الله صافی گلپایگانی را گرامی داشتند؛ همچنین شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه و صلوات به مقام ارزشمند آن عزیز سفر کرده ارج نهادند.