شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#رئیس جمهور

پیگیری دقیق اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت با کیست؟

پیگیری دقیق اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت با کیست؟

فارس نوشت: معاون پارلمانی رئیس جمهوربا اشاره دیدار مجامع نمایندگان استان‌های غربی با رئیس جمهور اظهار داشت: در این دیدار نمایندگان به بیان دغدغه‌های ملی و استانی خود پرداختند و رئیس جمهور نیز بر پیگیری دقیق اجرای مصوبات سفرهای استانی تاکید کرد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره دیدار اعضای مجامع نمایندگان استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام با رئیس جمهور اظهار داشت: نمایندگان مجامع استان‌ها در این دیدار به بیان دغدغه‌های ملی و استانی خود پرداختند و رئیس جمهور پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان بر پیگیری دقیق مصوبات سفرهای استانی انجام شده از سوی معاونین رئیس جمهور و نمایندگان دولت در استان ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه مردم استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده و در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای به کشور داشتند بر اهمیت توجه به مشکلات و رفع دغدغه نمایندگان مردم این استان‌ها تاکید کرد.

حسینی، با بیان اینکه هنوز برخی استان‌های کشور مقصد سفر استانی رئیس جمهور دولت سیزدهم نبوده اند بر عزم دولت و رئیس جمهور برای سفر به این استان‌ها خبر داد و گفت: رئیس جمهور در این نشست تاکید کرد دولت عزم خود را برای انجام سفرهای استانی به همه مناطق کشور جزم کرده است و بزودی به استان هایی که این سفرها انجام نشده است، سرکشی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهای استانی رئیس جمهور به شکل موقت به استان‌ها متوقف شده است اما، با ایجاد شرایط مطلوب بهداشتی این سفرها از سر گرفته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور دغدغه نمایندگان مردم استان‌های غرب کشور را دغدغه‌هایی درست ارزیابی کرد، بیان داشت: رئیس جمهور در این دیدار، مرور مسایل و خواسته‌های مردم در استان‌های کشور را برای آگاهی بهتر و بیشتر دولت از مشکلات مردم مهم ارزیابی کرد و خواستار تداوم این جلسات برای اتخاذ تصمیمات بهتر و موثرتر برای کاهش مشکلات و تحقق خواسته‌های مردم شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از انتقاد آیت ‌الله رئیسی از بی‌توجهی به قانون نظام پرداخت هماهنگ خبر داد و گفت:  نظام پرداخت هماهنگ تصویب شده است اما هر دستگاهی خود را از اجرای آن استثنا کرده است. باید تلاش شود عدالت دراین زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور تاکید کرده است که بازارچه های مرزی باید به محلی برای کمک به رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم منجر شود نه اینکه تبدیل به مراکزی برای واردات کالا تبدیل شوند.

سفرهای استانی رئیس جمهور فایده دارد یا وقت تلف کردن است؟

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این دیدار به موضوع رشد متوازن در توسعه استان ها تاکید کرد و بیان داشت در برنامه ریزی ها متوسط توسعه استان های کمتر برخوردار با اجرای برنامه های دارای پیوست عدالت در توزیع منابع مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

حسینی در ادامه افزود: بخشی از اظهارات نمایندگان مردم استان های غربی کشور این دیدار معطوف به مسائل ملی و کلان کشور بود و در همین راستا نمایندگان مسائلی را درباره اصلاح پرداخت ارز ترجیحی؛ تسریع ساخت مسکن ملی، کنترل تورم، مدیریت یکپارچه جمعیت، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی، اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، توزیع عادلانه یارانه ها و انتقاد از کندی حرکت مدیران کشور در انتخاب مدیران با کفایت و انقلابی برای دستگاه‌های زیر مجموعه خود نکاتی را مطرح کردند.

وی با اشاره به اهتمام معاونت امور پارلمانی رئیس جمهور برای تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس افزود: در این جلسه نمایندگان استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان علاوه بر مسائل ملی، به مسائل، فرصت ها و تهدیدهای استان و حوزه انتخابیه خودشان و مسائلی همچون حل مشکل اشتغال و کاهش بیکاری، توزیع عادلانه آب و لزوم مدیریت صحیح آب شرب و زراعی، بهبود راه های مواصلاتی، تقویت و حمایت از بازارچه های مرزی، لزوم احداث راه آهن، توضیع عادلانه اعتبارات در استانها و لزوم تشکیل شورای دیپلماسی اقتصادی در استانها تاکید کردند.

گفتنی است تاکنون با ابتکار معاونت پارلمانی رئیس جمهور مجامع استانی ۲۴ استان شامل ۲۲۹ نماینده با رییس جمهور دیدار داشته اند.

۲۱۲۳۱