شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

طرح امنیتی حشد شعبی عراق برای تامین امنیت در سامراء

طرح امنیتی حشد شعبی عراق برای تامین امنیت در سامراء

سازمان حشد شعبی عراق از طرح امنیتی برای تامین امنیت زیارت حرم مطهر امام هادی (ع) در شهر سامراء خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان حشد شعبی عراق امروز جمعه طرح امنیتی خود برای زیارت حرم مطهر امام هادی (ع) در شهر سامراء در استان صلاح الدین را آغاز کرد.

به گزارش «بغداد الیوم»، در بیانیه این سازمان آمده است که نیروهای حشد شعبی، اجرای طرح امنیتی برای تامین امنیت زیارت حرم مطهر امام هادی (ع) در شهر سامراء را آغاز کردند.

بیانیه مذکور افزود که فرماندهی ستاد عملیات حشد شعبی در سامراء نیروهای خود را در طول مسیر بغداد-سامراء مستقر کرده و 3500 رزمنده و 600 خودروی نظامی به همراه تجهیزات نظامی پیشرفته برای تامین امنیت زائران شهر سامراء از داخل و خارج از عراق اختصاص داده است.

حشد شعبی بیان کرد که پیش از این نیز عملیات امنیتی ای برای بررسی اطراف و مرکز سامراء برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی انجام شده است و نیروهای امنیتی همچنین همه جزیره‌ها و رود مجاور حرم مطهر امامین عسکریین (علیهما السلام) را بازرسی کرده‌اند.

این عملیات با هماهنگی با ارتش و پلیس عراق انجام می‌شود و نیروهای امنیتی در مناطق بیابانی و جزیره سامراء برای تامین کامل امنیت سامراء تا پایان زیارت مستقر شده‌اند.

شهر سامرا از سال‌ها پیش شاهد ثبات امنیتی است و تنها مناطق اطراف آن در معرض حملات مکرر داعش قرار می‌گیرند.

هرچند تروریست‌های داعش در عراق شکست خورده‌اند اما بقایای این گروه تروریستی در نقاط مختلف عراق به دنبال انجام عملیات‌های پراکنده‌ای است.

انتهای پیام/