شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#جدید

موضع جدید لاوروف درباره ادعاهای غرب مبنی بر حمله روسیه به اوکراین

کدخبر: 473943
اقتصادنیوز: لاوروف با محکوم کردن ادعاهای غرب درخصوص حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داد و گفت: اینکه غرب ادعا می‌کند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد یک توهم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه سخنانی را در خصوص ادعاهای غرب مبنی بر حمله قریب الوقوع کشورش به اوکراین مطرح کرد.

روسیا الیوم گزارش داد، لاوروف ضمن محکوم کردن ادعاهای غرب در این زمینه گفت: اینکه غرب ادعا می‌کند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد یک توهم است. وی افزود: ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی جهت به‌دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین «بی‌معنی» است.

اخیراً وزارت خارجه چین بیانیه‌ای را در خصوص تنش میان روسیه با آمریکا و ناتو بر سَر اوکراین، صادر کرده است. در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: پکن موضع مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی خواسته‌شده از آمریکا و ناتو را درک کرده و از آن حمایت می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: وزرای خارجه چین و روسیه مواضع خود را در مورد مسائل منطقه‌ای مشترک مانند اوکراین، افغانستان و وضعیت شبه جزیره کُره هماهنگ کردند. قرار است لاوروف به همراه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز جمعه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن، با رئیس‌جمهور چین دیدار کنند.