به گزارش برنا؛ غلامرضا محمدی امروز در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: از سال ۲۰۰۷ تا به امروز در رده‌های مختلف به کشتی خدمت کردم. در ۲۰۰۷ سرمربی تیم جوانان بودم. بعد از المپیک ۲۰۰۸ پکن که نتایج ضعیف ایران کسب شد،  با حکم مرحوم محمدرضا یزدانی خرم، سرمربی تیم شدم. نتایج درخشان تیم در ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ استانبول بدست آمد که به المپیک لندن منجر شد و باز هم اتفاقاتی افتاد و پیش از المپیک برکنار شدم و نتوانستم به این بازی‌ها بروم. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سرمربی نوجوانان بودم و آن انفاق خوب رخ داد و قهرمان شدیم و از همه ممنونم و نوجوانان هم به خودباوری رسیدند تا به تیم ملی بزرگسالان راه یابند.بعد از ۲۰۱۸ و پس از المپیک جوانان به سیدرضا صالحی امیری گفتم که کارم تمام شده است. برنامه کاریم این بود تا ۲ سال با نوجوانان باشم و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به تیم جوانان بیایم و بعد از بازی‌های توکیو هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرم.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: اتفاقاتی بعد از ۲۰۱۸ رخ داد که خادم از کشتی رفت و بنی تمیم سرپرست فدراسیون عنوان کرد که شرایط خوبی نیست. موضوع کرونا پیش آمد و کارمان را در تیم بزرگسالان شروع کردیم و سخت بود و تیم مشکلات زیادی داشت و هیچ فردی در آن برهه سرمربیگری تیم ملی را قبول نمی‌کرد. یک فرد عاشق و دیوانه بودم که این سمت را پذیرفتم و هر چیزی که دارم از کشتی است. تیم جمع و جور شد و به مسابقات جهانی قزاقستان رسیدیم و قبل از آن ۲ بار قهرمان آسیا در هند و چین شدیم و در قزاقستان ۳ سهمیه بدست آوردیم. شرایط تیم نرمال نبود و  بعد از قزاقستان به سه سهمیه دیگر رسیدیم و ۶ سهمیه کامل گرفتیم و ۲ تیم ایران و روسیه با سهمیه کامل راهی المپیک شدند. واقعا کار سخت بود و شرایط سخت قرنطینه و فدراسیون کمک کرد تا اردوها برگزار شود اما آن آرامش و تمرکزی که باید سرمربی برای موفقیت داشته باشد را نداشتم. حرمت‌ها را حفظ می‌کنم زیرا یک زمانی یک فردی می‌آید و می‌رود اما رییس فدراسیون گاها این حرمت‌ها را حفظ نکرد و در این برنامه ۲ بار درباره من صحبت کرد اما هر چه بود دیگر گذشت.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: ما در المپیک در اوزان ۸۶ و ۹۷ و سنگین وزن شانس بیشتری داشتیم اما در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کار ما سخت‌تر بود و  اگر آن ۱۶ ثانیه در کشتی حسن یزدانی اتفاقی نمی‌افتاد، یزدانی طلا می‌گرفت و  تیم ما بهتر می‌شد و محمد حسین محمدیان از نظر روحی بهم نمی‌ریخت.

وی افزود: تعجب کردم که عسگری محمدیان در رابطه با بدنسازی صحبت کرده بود. روز اول حسن یزدانی ۸۵ کیلو بود و خوب پر نکرد و بدن وی خالی بود که روی تشک می‌رفت و هیچ فردی خبر نداشت و اولین بار است که این موضوع را عنوان می‌کنم و ۲۴ ساعت زمان نیاز داشتیم تا یزدانی بدن خود را پر کند. روز کشتی با تیلور کاملا متفاوت بود. به لحاظ بدنی جریانی بود تا کادرفنی را زیر سوال ببرند و این امر در مسابقات گزینشی و آسیایی هم اتفاق افتاد. از نظر بدنی کشتی گیران ما بد نبودند و می‌توانستند بهتر باشند اما درباره حسن یزدانی شرایط بدنی خیلی خوبی بود اما آن اتفافی که نباید می افتاد، رخ داد.

وی ادامه داد:  به عسگری محمدیان مرد نقره ای کشتی ایران و رییس هیات کشتی استان مازندران باید عرض کنم که ما همان کادرفنی بودیم که فرزند شما در ایتالیا ستاره مسابقات شد و در لهستان عالی کشتی گرفت و در گزینشی شرایط بدنی عالی داشت اما محمدحسین به لحاظ روحی نتوانست خود را در المپیک جمع کند.

انتهای پیام//