به گزارش برنا؛ نرگس آبیار کارگردان سینما با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود درباره سریال جدیدش و حواشی به وجود آمده درباره باغ عفیف‌آباد گفت: از حدود یک سال و نیم پیش ساخت پروژه "سووشون" را آغاز کردم و به منظور معرفی و نمایش معماری استان فارس تصمیم گرفتیم به همراه گروه به این استان زیبا سفر کنیم، چرا که از نظر من شهرک‌های سینمایی تهران برای تهران قدیم ساخته شده است اما استان فارس و شهر شیراز معماری جذابی دارد و سریال "سووشون" که متعلق به مردم شیراز است، باید در همان شهر تولید شود و به همین منظور باغ عفیف‌آباد را انتخاب کردیم. 

وی افزود: در بین باغ‌های موجود باغ عفیف‌آباد برای کار ما مناسب بود. یک ضلع باغ عفیف‌آباد مناسب‌تر بود برای اینکه یکی از خانه‌هایی که در سریال است، داشته باشیم که البته این تنها خانه‌ای بود که در سریال لازم بود سازه‌های پرتابل داشته باشد. در نتیجه احتیاج به دیوار داشتیم که بسیار بزرگ است و پی ندارد و حوض و… پیشنهاد طراح صحنه بود که من همان موقع گفتم در صورتی موافقم که آسیبی به بنا نزند و منوط به این است که همه جوانب برای ماندگاری بنا حفظ شود. 

آبیار ادامه داد: به همین صورت روی بنا را پلاستیک کشیدند و گوشواره‌ها را بنا کردند. این گوشواره‌ها یک متر با زمین فاصله دارد و روی اسکلت است. داخل بنا نیز هیچ تغییراتی انجام نشده است. 

این کارگردان سینما یادآور شد: حتی کارشناسان اعلام کردند که این سازه پرتابل آسیبی به باغ عفیف‌آباد نمی‌زند، اما از آنجایی که من خودم یک فعال میراث‌فرهنگی هستم، به احترام مردم که نگران هستند به باغ عفیف‌آباد آسیبی برسد، این دو الحاقات را برمی‌داریم و به جاهای دیگری منتقل خواهیم کرد. 

وی یادآور شد: من یک کارگردان هستم و باید حواسم به کارگردانی باشد. وقتی یک فیلم ساخته می‌شود در حقیقت یک کار گروهی است و به شکل یک سازمان فعالیت می‌کند، نامه‌نگاری با ارگان‌های مختلف و دریافت مجوزهای لازم جزو وظایف گروه تولید است و کارگردان یک نفر از این‌هاست که نظر خودش را می‌دهد و گروه تولید با رعایت تمام جوانب ممکن موارد خواسته شده از سوی کارگردان را آماده می‌کند. 

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: شیراز یک شهر جهانی است که همه مردم آن را با حافظ و سعدی می‌شناسند اما بسیاری از مردم خانه‌های زیبا و معماری شگفت‌انگیز این شهر را ندیدند و امیدواریم با ساخت سریال "سووشون" مردم با این معماری زیبا و همچنین با آداب و رسوم مردم شیراز بیش از پیش آشنا شوند.

انتهای پیام/