شهر خبر
خطبه‌های نماز جمعه|

قدردانی آیت‌الله صدیقی از تلاش‌ قوای سه گانه در رفع مشکلات اقتصادی کشور

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از زحمات قوای سه گانه برای رفع مشکلات جامعه گفت: امروز دولت، قوه قضاییه و مجلس مثل مردم فانی ولایت، فانی شهدا و شهادت و فانی مردم هستند.
خبرگزاری میزان - آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سوره مبارکه حمد بیان کرد: خودم و همه نمازگزاران را به رعایت حریم خداوند دعوت می‌کنم. مراقب باشیم فکرمان الهی، رفع مشکلات و ایجاد صلح و سازش باشد و گرایش‌های خود را خداپسند کنیم و رفتار و کردار خود را با دستورات قرآن منطبق کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ادعیه ماه رجب گفت: زیارت رجبیه جزو دلنشین‌ترین زیارت‌هاست. روزه و عمره رجبیه نیز در این ماه سفارش شده است. روزه تمرین اخلاص است. اخلاص شاخصه مهم سعادت است.
 
وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان کرد: دهه فجر استفاده از ذخیره تمام‌نشدنی انقلاب اسلامی است و باید همه سال جشن پیروزی توسط مردم پیروزمند تکرار شود و برای نسل‌های بعد هم تبلیغ کنند. همچنین با تکرار درست انقلاب اسلامی یاد امام راحل و شهدا را گرامی بداریم.
 
صدیقی با بیان اینکه انقلاب به معنای تحولی در حال جریان و ادامه‌دار است گفت: این انقلاب جهان را تحت تأثیر و تاریخ را تغییر داد و راه نویی را برای آمادگی جهان جهت پذیرش امام زمان عجل الله تعالی شریف ارائه کرد. بخشی از تجلی انقلاب این است که این انقلاب پدیده غیبی و الهی است و با افکار مادی قابل تببین نیست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اولین ویژگی این انقلاب رهبری و مکتبی است که آن را تعریف کرده است. انقلاب ایران، انقلاب مستضعفان بود و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی است.
 
وی با اشاره به ابعاد شخصیت امام راحل بیان کرد: امام خمینی (ره) لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبود. ایشان موحد بود و خداوند را اولویت زندگی خود قرار داده بود و هرگز ترس، غرور و یأس بر وی چیره نمی‌شد.
 
صدیقی با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: این مشکلات برای انقلاب نیست بلکه مربوط به کسانی است که انقلاب را قبول ندارند. هر جا هر کسی به آرمان انقلابی دل سپرد ایران سرافراز و مقتدر است. امروز ما ابرقدرت هستیم ما هستیم که سربازان آمریکایی را بازداشت و قیمتی‌ترین پهپاد این کشور را سرنگون می‌کنیم. این انقلاب است که از یمن و کشور‌های ضعیف منطقه حمایت کرده است.
 
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگی و شبکه‌های مجازی جایی که تخلف باشد ضعف و عقب ماندگی است.
 
وی با تقدیر از زحمات قوای سه گانه برای رفع مشکلات جامعه گفت: امروز دولت، قوه قضاییه و مجلس مثل مردم فانی ولایت، فانی شهدا و شهادت و فانی شما مردم هستند. امام راحل همیشه تأکید داشتند هر چیزی که بناست پیروزی داشته باشد به مردم بسپارید. همان طور که جبهه را اداره کردید باید اقتصادی را هم مردم اداره کنند. علی رغم گرانی و مشکلات باید در وضعیت موجود باید به داشته‌ها و عزت و اقتدار تکیه کنیم و آن را سرمایه بدانیم.
 
صدیقی ادامه داد: آیت الله رئیسی نه شب و نه روز دارد و مجموعه همراهان وی نیز همین گونه هستند. رئیس قوه قضاییه که از نزدیک شاهد هستیم به قول مسئول دفتر ایشان برخی شب‌ها در دفتر استراحت می‌کند. امروز یک قیام لله است. اگر دولت سازوکاری ارائه کند که شما مردم در کنار مسئولین برای حل مشکلات ورود کنید به همین زودی خداوند پیروزی کامل در اقتصاد را روزی شما خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن شکرگذاری از سلامتی بعد از بیماری کرونا بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پایبندی به آن تا ریشه‌کن شدن آن تأکید کرد.
 
 
انتهای پیام/