شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد بازداشت شدند

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد بازداشت شدند

صد آنلاین | رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باند جعل مدارک تحصیلی با پیگیری‌های مرکز حراست دانشگاه آزاد و اقدام به موقع مراجع قضایی و نیروی انتظامی شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

 سیروس صابری، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی با اعلام خبر شناسایی و بازداشت اعضای چند باند جعل مدارک تحصیلی، گفت: از مردادماه سال جاری برخورد با باندهای جعل مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت و با اقدامات خاص اطلاعاتی و بررسی‌های بسیار، باندهای جعل مدارک تحصیلی دانشگاهی شناسایی شدند.

وی افزود: پس از در اختیار قرار دادن اطلاعات به دست آمده از سوی مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به مراجع قضایی و انتظامی، بررسی موضوع آغاز شد و متهمان جعل توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر مبنای اطلاعات مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مشخص شد که این باندهای جعل با دریافت مبالغ هنگفت مدارک تحصیلی دانشگاه‌های مختلف دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را در مقاطع مختلف صادر می‌کردند. گزارش‌های مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی سبب شد که پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و روند قضایی این باند را در دستور کار قرار دهد.

صابری با تاکید بر اینکه این باند جعل مدارک تحصیلی هیچ ارتباطی با دانشگاه آزاد اسلامی ندارد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های پلیس آگاهی تهران، متهم اصلی با تعداد زیادی مدرک جعلی دستگیر شد. متأسفانه این باند علاوه بر جعل مدرک اقدامات مجرمانه دیگری نظیر جعل برگه‌های واکسن، جعل اسناد ملکی و تعرض به دختران بی‌سرپناه را انجام می‌داد. هم‌اکنون 5 متهم اصلی این پرونده دستگیر شده‌اند و مراحل قضایی پرونده در حال انجام است.

وی تاکید کرد: مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از یک سال و نیم پیش برای شناسایی باندهای جعل مدارک تحصیلی اقدام کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این باندها تنگ کرده است، البته همچنان بررسی‌ها تا شناسایی تمامی این باندها ادامه دارد.

به گزارش صد آنلاین ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به مردم توصیه کرد که نباید تحت تأثیر اقدامات فریبکارانه سودجویان قرار گیرند و دریافت مدارک دانشگاهی را از مبادی رسمی دنبال کنند.

وی اعلام کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تنها از طریق آزمون‌های رسمی و مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی این دانشگاه صورت می‌گیرد و هیچ راه دیگری برای پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، بنابراین افراد نباید فریب سودجویان را بخورند، چرا که صدور مدرک جعلی قابل شناسایی است و عواقب ناشی از صدور مدرک تحصیلی جعلی متوجه استفاده‌کنندگان است.