شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خبرنگاران#روسیه#اوکراین

در نشست روز پنجشنبه صورت گرفت؛

بن بست سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران

بن بست سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خود با خبرنگاران درباره ادعاهای آمریکا در ارتباط با حمله احتمالی روسیه به اوکراین به چالش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در جریان یک نشست مطبوعاتی در روز پنجشنبه، خبرنگاران حاضر در این نشست، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به دلیل عدم ارائه شواهدی مبنی بر ادعاها علیه دولت روسیه در ارتباط با احتمال جنگ علیه اوکراین زیر سوال بردند.

پیش از این «پرایس» به خبرنگاران گفته بود که روسیه برای اجرای حملات ساختگی توسط نیروهای نظامی یا اطلاعاتی اوکراین به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم به این کشور در حال برنامه ریزی است و همزمان پنتاگون نیز ادعاهای مشابهی مطرح کرد.

در نشست خبری روز پنج شنبه خبرنگار آسوشیتدپرس از «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار ارائه شواهد درباره ادعای آمادگی روسیه برای جنگ در اوکراین شد و پرایس در این ارتباط گفت: «ما چند هفته پیش به شما گفتیم که اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد روسیه گروهی را برای انجام یک عملیات پرچم دروغین در شرق اوکراین مستقر کرده است.»

خبرنگار از پرایس خواست تا مدرکی و یا شواهدی برای تائید این ادعای خود درباره روسیه ارائه دهد و سخنگوی وزارت خارجه بدون ارائه شواهد و مدارکی درباره ادعای جنگ احتمالی روسیه علیه اوکراین گفت: این ادعاها برگرفته از اطلاعات تائید شده دولت ایالات متحده است. اطلاعاتی که ما آنها را از حالت طبقه بندی خارج کرده ایم»

خبرنگار به پرایس گفت: «خب، اطلاعات محرمانه شما کجاست؟» و پرایس گفت: «متاسفم که شما به اطلاعاتی که در اختیار دولت ایالات متحده است شک دارید. آنچه به شما می گویم این است که این اطلاعات در دسترس ما است…»

خبرنگار آسوشیتدپرس در ادامه به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «پس این اطلاعات شما غیر قابل اثبات است! منظورم این است که شما چه مدرکی دارید که نشان می‌دهد روس‌ها در حال برنامه ریزی برای حمله هستند؟ من ادعای شما را رد نمی‌کنم، اما شما فقط می آیید و ادعایی را مطرح می‌کنید و از ما انتظار دارید که فقط آن را باور کنیم بدون اینکه مدرکی نشان دهید…»

این نشست خبری در نهایت با ارائه پرسش دیگر خبرنگاران از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه یافت، هرچند خبرنگاران از پاسخ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روسیه و حمله احتمالی به اوکراین قانع نشدند.