به گزارش برنا؛ تیم ملی هندبال کشورمان در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با قرار گرفتن در جایگاه چهارم رقابت ها و ضمن کسب سهمیه جهانی به کار خود پایان داد. تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان مقابل میزبان این دوره از مسابقات قرار گرفت. این مسابقه با نتیجه 26 بر 23 به سود عربستان خاتمه پیدا کرد تا به این ترتیب تیم ملی عربستان در جایگاه سوم ایستاده و مدال برنز را از آن خود کند. شاگردان مانوئل فرناندز در این مسابقات با کسب 5 پیروزی و قبول 3 شکست مقابل تیم های قطر، بحرین و عربستان برای دومین بار موفق به کسب سهمیه جهانی شدند.

تیم ملی هندبال پیش از این فقط یک بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شده است. تیم ملی ایران سال 2015 در مسبقات قهرمانی جهان که به میزبانی قطر برگزار شد با کسب عنوان بیست و یکمی به کار خود پایان داد و حالا  پس از گذشت 8 سال برای دومین بار مجوز حضور در این مسابقات را به دست آورده است.

index

امین رهسپار، کارشناس هندبال، درباره مقام چهارمی تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: ملی پوشان واقعا انتظارات مردم و خانواده هندبال را برآورده کردند. فراتر از انتظار ظاهر شدند و خوشبختانه در رسیدن به هدف نخست موفق بودند. دوست داشتیم که تیم را روی سکو هم ببینیم ولی باید بپذیریم که تیم شرایط متفاوتی داشت. ما برای این مسابقات بعد از سال‌ها جوانگرایی کرده بودیم که کار کوچکی نبود. سرمربی تیم مدت خیلی زیادی در کنار تیم ملی نبود و همه این موارد دست به دست داد تا تیمی متفاوت راهی مسابقات شود، البته نتیجه به دست آمده در مجموع قابل دفاع است.

وی با اشاره به تاثیر میزبانی عربستان برای قرار گرفتن روی سکو اینگونه توضیح داد: ایران ابتدا میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بود که به دلیل لابی‌گری‌های عربستان این میزبانی از ما سلب شد و اتفاق خوبی نبود. قطعا اگر ما میزبان بودیم شرایط فرق داشت و بی‌شک روی سکو می رفتیم. تیم ما پتانسیل رسیدن به فینال را هم داشت ولی به شرط بازی در کشورمان اما در نهایت هدف اصلی گرفتن سهمیه بود که محقق شد و ان‌شاءالله در رویدادهای بعدی شاهد رفتن روی سکو خواهیم بود.

پرونده مسابقات قهرمانی آسیا بسته شد و حالا دغدغه فدراسیون علاوه بر حضور پرقدرت در بازی های آسیایی چین و مسابقات قهرمانی جهان جذب مربی طراز اول خارجی برای تیم نیز خواهد بود چرا که پس از پایان این مسابقات مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی بعد از مسابقات از عربستان راهی کشورش اسپانیا شد و بعد از ساعتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که صلاحدیده دیگر هدایت تیم ملی مردان را ادامه ندهد، اتفاقی که البته قابل پیش بینی هم بود.

ننننننننننننننننننننن

این کارشناس هندبال در خصوص جدایی مانوئل از تیم ملی نیز گفت: قرارداد مانوئل تا پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا بود و امیدوارم مربی دیگری در این سطح به خدمت بگیریم. حضور مانوئل در همین مدت اندک نیز تاثیرگذار بود و حالا  بازیکن‌های جوان هم نشان دادند در صورت هدایت درست می‌توانند نمایش خوبی داشته باشند. در این مسیر فدراسیون نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهد بود و امیدوارم این حمایت‌ها انجام شود.

سخن آخر

فدراسیون هندبال پیش از این برای جذب سرمربی خارجی تلاش های زیادی کرد که در نهایت این تلاش ها به حضور مانوئل فرناندز اسپانیایی یکی از مربیان طراز اول هندبال دنیا ختم شد، مربی که در زمان حضور کوتاه مدتش نیز با کسب سهمیه جهانی کارنامه قابل قبولی را ارائه کرد ولی با این حال با توجه به در پیش بودن دو رویداد مهم برای هندبال کشورمان و البته فرصت اندکی که باقی است باید منتظر ماند و دید این بار فدراسیون هندبال چه راهکاری را برای جذب مربی خارجی در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام//