شهر خبر

جشنواره فیلم فجر | کارگردان "ملاقات خصوصی": وزارت ارشاد کمکمان کرد و محدودیتی ایجاد نکرد

جشنواره فیلم فجر | کارگردان "ملاقات خصوصی": وزارت ارشاد کمکمان کرد و محدودیتی ایجاد نکرد

کارگردان "ملاقات خصوصی" در نشست خبری فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: بعضی نکات از سوی ارشاد به ما گفته شد که کمکمان کرد و محدودیتی برایمان ایجاد نکردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی "ملاقات خصوصی" عصر امروز با حضور: امید شمس (کارگردان)، امیر بنان (تهیه‌کننده)، رویا تیموریان، هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار بازیگران و جمع دیگری از عوامل این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر برگزار شد. 

در این نشست، امید شمس کارگردان فیلم "ملاقات خصوصی" گفت: آنچه در  این فیلم می‌بینیم، عبارت‌است از اینکه همه شخصیت‌ها در شرایطی قرار گرفته‌اند که متعلق‌ به آن نیستند. در واقع، شرایط است که شخصیت‌ها را به این سمت پیش می‌برد. 

پریناز ایزدیار بازیگر نقش اول زن فیلم با تاکید بر تفاوت‌های نقشش در "ملاقات خصوصی" نسبت‌به فیلم "ابد و یک روز"،  گفت: نقش من با نقشی که در فیلم "ابد و یک روز" داشتم بسیار متفاوت بود. برای ایفای این نقش، زمان زیادی را به گفت‌وگو و تمرین پرداختیم. خوشبختانه آقای شمس شناخت خوبی از شخصیت داشت و در جلساتی که با هم داشتیم، شناختم از شخصیت بیشتر شد. 

امید شمس در پاسخ به این پرسش که ساخت فیلم کوتاه چقدر به حضورش در سینما کمک کرده است، گفت: بی‌شک ورود به سینمای بلند داستانی از مسیر ساخت فیلم کوتاه، اتفاق بسیار موثری است که تاثیر زیادی روی پیدا کردن سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده و سایر عوامل فیلم می‌گذارد. 

وی درباره چگونگی شکل‌گیری قصه فیلم، گفت: چند سال پیش من و علی سراهنگ مستندی را کار می‌کردیم که در فضای زندان روایت می‌شد. آنجا به سوژه‌ای برخوردیم که داستان فیلم را شکل داد. ما ظرف یکی دو سال با همراهی بهمن ارک، قصه را کامل کردیم. بخش عمده‌ای از فیلم به تجربه شخصی من از محله‌‌ای که در آن زندگی کرده‌ام، بازمی‌گردد. محله‌ای که در فیلم می‌بینید، همان محله‌ای است که من در آن زندگی می‌کردم و هنوز هم خانواده‌ام در آنجا زندگی می‌کنند. من بچه جنوب شهرم و فضایی که در فیلم ترسیم شده، برایم ملموس بود. 

رویا تیموریان بازیگر فیلم نیز درباره اهمیت همکاری با فیلمسازان جوان گفت: اعتقاد دارم که نسل جوان، آینده سینمای ما هستند و برای همکاری با آنها از تجربه‌ام کمک می‌گیرم. من همیشه طرفدار نسل جوان به‌ویژه نسل جوانی که آگاه و کاربلد است، هستم. این قسم همکاری‌ها به بازیگرانی مثل من کمک می‌کند که به‌روز باشیم. این نوع تجربه‌ها را در قالب هر نقشی که باشد دوست دارم و معتقدم نسل گذشته و جدید با همکاری هم می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند. هنگام همکاری هیچ دیواری میان من و جوانان نیست و از همکاری با امید شمس بسیار خوشحالم. او آینده درخشانی دارد. 

هوتن شکیبا دیگر بازیگر فیلم "ملاقات خصوصی" نیز درباره ویژگی‌های شخصیتی که آن را بازی کرده است، گفت: کاراکترم خیلی از من دور بود. برای بازی در این نقش، به زندان رفتم و فضای آنجا را از نزدیک دیدم. سپس برخی فیلم‌های مستند را تماشا کردیم. یک بار وقتی به زندان رفته بودیم، به یک آشنا برخوردم که در نوع خود جالب بود. آن آشنا یکی از همسایه‌مان بود. امیدوارم با بازی در این نقش توانسته باشم فضایی را که باید، خلق کرده باشم. 

امید شمس کارگردان فیلم درباره تم اصلی فیلم، گفت: در زمان بازنویسی فیلمنامه، مدام به این فکر می‌کردیم که اتمسفر فیلم به سمتی نرود که به مواد مخدر و بزهکاری محدود باشد. به این فکر کردیم که یک فیلم عاشقانه بسازیم. آنچه در فیلمنامه می‌بینید، مدیون یک کار گروهی است. 

امیر بنان تهیه‌کننده "ملاقات خصوصی" نیز درباره اینکه چگونه به این پروژه پیوسته است، گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم، از آن خوشم آمد. فکر می‌کنم باید به این نسل اعتماد کرد. آنها می‌توانند خون تازه‌ای را در رگ‌های سینما جاری کنند. بعضی رویکردها باید عوض شوند. فضای سینمای ما فضای خاصی است و آنچه در دنیا می‌گذرد در سینمای ما جاری نیست. اگر برخی مسائل درک شوند، کارهای خوبی تولید می‌شود و اگر درک نشود، کارها ابتر می‌مانند. زمان زیادی طول کشید که  بتوانیم پروانه ساخت بگیریم. بعضی نکات از سوی ارشاد به ما گفته شد که اتفاقا کمکمان کرد. خوشبختانه این دوستان برایمان محدودیتی ایجاد نکردند. 

در بخش دیگری از این نشست، پریناز ایزدیار در پاسخ به این پرسش که آیا در حال تکرار نقش زنان رنجور و ضعیف در سینما است، گفت: به‌نظرم پروانه شخصیت ضعیف و رنجوری نیست. اتفاقا او به‌شدت انسانی قوی و امیدواری است اما به‌محض درگیری با عشق، کمی شکننده می‌شود. 

پویان شعله‌ور تدوینگر فیلم نیز گفت: مهم‌ترین سختی کار، زمان کمی بود که برای رساندن فیلم به جشنواره داشتیم. در مجموع، از این همکاری لذت بردم. 

نادر فلاح دیگر بازیگر فیلم نیز در سخنانی گفت: از حضور در این فیلم بسیار خوشحالم. دیروز که به‌خاطر بازی در فیلم "لایه‌های دروغ" مرا نابود کردید (با خنده). خوشحالم که امروز نگاهتان نسبت‌به بازی‌ام مثبت است. 

ایمان شمس یکی دیگر از بازیگران "ملاقات خصوصی" نیز درباره نقش خود گفت: حضور در این فیلم برایم تجربه خوبی بود. امیدوارم فیلم، به جامعه ورزشی ما خصوصا ورزشکاران رشته قوی‌ترین مردان که بسیاری از آنها از مقطعی به بعد، به دلیل‌ عدم پخش این برنامه از تلویزیون امیدهایشان را از دست دادند، کمک کند. من خود در این ورزش مشغول هستم و در فیلم نقش خودم را بازی کردم. 

امید شمس کارگردان فیلم "ملاقات خصوصی" در بخش پایانی سخنان خود گفت: از آقای مجید مجیدی تشکر می‌کنم‌ که ما بچه‌های فیلم کوتاه را دور هم جمع کرد و برای ساخت این فیلم،  حمایتمان کرد. 

انتهای پیام/