شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#سوریه#رئیس جمهور

طی سخنرانی در کاخ سفید؛

بایدن جزئیاتی از عملیات کشتن سرکرده داعش ارائه داد

بایدن جزئیاتی از عملیات کشتن سرکرده داعش ارائه داد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد نیروهای ویژه آمریکایی به دنبال کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات انجام شده در سوریه بودند اما سرکرده داعش در اقدامی انتحاری، خود را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه طی سخنرانی در کاخ سفید، جزئیاتی درباره کشته شدن «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده داعش در ادلب سوریه ارائه کرد.

وی در این باره مدعی شد: دیشب با دستور من ارتش آمریکا به طور موفقیت آمیزی یک تهدید تروریستی بزرگ علیه جهان یعنی رهبر داعش را از بین برد.

بایدن در ادامه این ادعا افزود: او عامل حمله اخیر به زندانی در شمال شرق سوریه بود که اعضای داعش در آن نگهداری می‌شدند. او نیروی محرکه اصلی در نسل‌کشی آشوریان شمال غرب عراق در سال ۲۰۱۴ بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که از پنتاگون درخواست کرده در این عملیات نهایت احتیاط را داشته باشند تا تلفات غیرنظامیان به حداقل برسد و دلیل استفاده از نیروهای ویژه هم همین بود.

بایدن ادعاهای خود را اینگونه تکمیل کرد: این گروه عملیاتی هنوز گزارش خود را تکمیل نکرده ولی این را می‌دانیم که با نزدیک شدن نیروهای ما، او در اقدامی بزدلانه و بدون توجه به حضور خانواده‌ها و دیگر افراد حاضر در ساختمان، خود را منفجر کرد.

به ادعای بایدن، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در اجرای این عملیات دخیل بوده اند. این در حالی است که پیشتر، کاخ سفید به نقل از بایدن خبر کشته شدن القرشی را اعلام کرده بود.

سخنان بایدن در خصوص کشته شدن سرکرده جدید تروریست‌های داعش در سوریه درحالی است که منابع سوری اعلام کردند در جریان عملیات هلی برن شب گذشته نیروهای آمریکایی در ادلب ۱۳ نفر از جمله شماری زن و کودک کشته شدند.

برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا طی عملیات هلی برن شب گذشته «عبدالله قرداش» سرکرده داعش را از سوریه فراری داده است و اکنون برای سرپوش نهادن بر این اقدام خود مدعی کشته شدن او می‌شود.