شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور#سال جاری

۱۹ هزار نفر برای خادمیاری راهیان نور داوطلب شدند

19 هزار نفر برای خادمیاری راهیان نور داوطلب شدند/ انتظار چندساله جوانان برای خادمی شهدا

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: در سال جاری ۱۹ هزار داوطلب در سامانه خادمیاری راهیان نور ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، عباس مطهری بعد از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ خادمین شهدا و فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه حاج قاسم در وصیتنامه خود به دو نعمت ولایت و جمهوری اسلامی تاکید کرده، گفت: همان عواملی که باعث وقوع انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت شد سبب حفظ جمهوری اسلامی می‌شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه، افزود: اگر قرار است ادامه‌دهنده راه انقلاب و خادمین شهدا باشیم باید ببینیم شهدا چه کردند، بزرگترین معنویت شهدا ولایتشان بود که امروز اگر به صدر اسلام مراجعه کنیم درمی‌یابیم صحابه‌ای بیشتر در جامعه مشهودند که ولایت‌پذیری قوی‌تری داشتند.

وی با بیان اینکه مردم گزینه بعدی ولایت در پیروزی انقلاب است، ادامه داد: اگر مردم نباشد نظام موفق نخواهد شد و تفاوت غدیر و بعد از سقیفه وجود مردم است که در زمان غدیر بیعت کردند در تاریخ همه پیروزی‌ها به خاطر وجود مردم است.

مطهری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مردم ایران است که پرچمدار آن حضرت حجت(عج) در عصر حاضر است، اظهار داشت: سومین عامل موثر در حفظ انقلاب اسلامی اسلام ناب است و رساله مراجع تقلید یکی از مهم‌ترین کتاب‌های کتابخانه‌های زمان انقلاب بود و هرگاه طلبه‌ای را می‌دیدند یکی از سوالاتشان احکام شرعی بود.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت مانند اقیانوس هستند، گفت: برخی اقیانوس را نمی‌شناسند، برخی در این اقیانوس شنا می‌کنند و برخی از اقیانوس مروارید یافته‌اند.

ثبت‌نام ۱۹ هزار خادم‌الشهدا در سال جاری

مطهری با اشاره به اینکه راهیان نور نتیجه انقلاب اسلامی است که با کمک راویان از زندگی شهدا مطلع می‌شویم، اظهار داشت: تا پایان سال ۹۸، ۷۵ هزار خادم در سامانه خادمیاران راهیان نور ثبت نام کرده بودند که امسال نیز ۱۹ هزار نفر دیگر به این تعداد افزوده شد و در هر دوره تنها از ۱۴ هزار نفر از این خدمات استفاده می‌شود و بخش زیادی از افراد چند سال در انتظار می‌مانند که تنها راه استفاده از همه ظرفیت‌های خادمیاری گسترش فعالیت‌های خادمان شهدا است که با ایجاد گروه‌های تخصصی نظیر خیاطی، پزشکی، رسانه، معلمی و ... انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در استان‌های میزبان گروه‌های خادمان شهدا به سراغ مردم بروند و نظیر گروه‌های جهادی در رفع مشکلات تلاش کنند.

مانعی برای اعزام به راهیان نور وجود ندارد

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه کشور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد یادمان‌ها و اردوگاه‌ها آماده است و مانعی برای اعزام به مناطق راهیان نور وجود ندارد، بیان کرد: فرسایش زیرساخت‌های راهیان نور، گرانی و عدم بودجه در این سال‌ها که اعزام به تأخیر افتاده بود سه چالش اصلی این شبکه محسوب می‌شد که تا حدودی رفع شدند اما به پیک ششم کرونا رسیدیم که در صورتی که شهر مبدا و مقصد از نظر شرایط کرونا آبی یا زرد باشد راهیان نور برقرار است.

وی در پایان افزود: از آنجایی که احتمال می‌دادیم که به پیک ششم بخوریم اولویت اعزام را به خودروهای شخصی و افرادی که ۳ دز واکسن را دریافت کرده‌اند، داده‌ایم.

منبع: فارس