به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، کورگانف رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه امروز (پنجشنبه) در همایشی در مسکو گفت: ادعای وزارت امور خارجه آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا مبنی بر نقض حقوق پیروان ادیان از جمله مسلمانان در روسیه واقعیت ندارد.  

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه افزود: غالبا برخی از مقامهای وزارت امور خارجه آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا اتهاماتی را در مورد نقض حقوق پیروان ادیان ازجمله دین اسلام می شنویم، اما باید گفت که این گونه تخلفات و نقض حقوق پیروان ادیان در روسیه صورت نمی گیرد.

به گفته رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه، همکاری بین مسلمانان و سازمان های دولتی روسیه و مراکز مذهبی سایر ادیان در این کشور این واقعیت را اثبات می کند که در روسیه حقوق پیروان دین اسلام پایمال نمی شود.

امام جمعه مسکو در بخشی دیگر از سخنان خود به احداث مرکز همکاری بین مذاهب در ناحیه کومونارکا در جنوب غربی پایتخت روسیه اشاره و اضافه کرد: در این مرکز نه فقط به امور مذهبی، بلکه تحقیقات تاریخی و توسعه فرهنگی اقوام روسیه پرداخته می شود و این اقدامات به تحکیم همکاریها در جامعه روسیه کمک خواهد کرد.

از جمعیت ۱۴۶ نفری روسی حدود ۳۰ میلیون نفر مسلمان هستند که اکثرا در مسکو و مناطق مرکزی و ولگای روسیه و منطقه قفقاز شمالی این کشور سکونت دارند.

انتهای پیام/