شهرخبر

آسمان 23 استان برفی و بارانی می شود

کدخبر: 473617
سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی و بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ازجمعه تا یک‌شنبه خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدارسطح  زرد رنگ  از نفوذ سامانه بارشی و بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما ازجمعه (۱۵ بهمن‌ماه) تا یک‌شنبه (۱۷ بهمن ماه)خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) برای استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و نیمه جنوبی اردبیل و روز شنبه(۱۶ بهمن ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، لرستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

 روز یکشنبه (۱۷بهمن‌ماه) استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

بر اثر نفوذ سامانه بارشی و بارش برف، باران و وزش باد و کاهش نسبی دما اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی بر اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آبگرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب رسیدن به ماشین‌آلات‌ کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.