شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند حمایت مسئولان است

رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند حمایت مسئولان است

یک تولیدکننده مواد غذایی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل و کارآفرینی امری ضروری است، گفت: حمایت از سوی دولت باید در دستور کار جدی و عملیاتی قرار گیرد تا چالش ها و موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود.

حسین مصطفی زاده، کار آفرین در گفت‌و گو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه توجه به کارآفرین و کارآفرینی از عنصرهای بالقوه توسعه و حرکت به سوی پیشرفت و ترقی است، اظهارکرد: در بند نخست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ مطلوب اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در این بند بر تامین شرایط و فعال‏سازی امکانات و منابع مالی و سرمایه‏‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی تاکید شده است، گفت: امروزه از کارآفرینی به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی یاد می شود، به طوری که، بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه کارآفرینی را به عنوان یک ظرفیت و فرصت ویژه در جهت اهداف اقتصادی خود چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی مورد توجه قرار داده و سیاست‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در حمایت از آن در نظر گرفته اند.

وی با بیان اینکه کارآفرینی می‌تواند با توسعه انقلابی خود به شکل‌دهی یک اقتصاد مقاوم یاری رساند، اظهارکرد: به طور کلی حمایت از کارآفرینی در جهت کاهش بیکاری و اشتغال پایدار در جامعه بسیار موثر است که باید این امر در اولویت قرار گیرد.

این تولیدکننده مواد غذایی با اشاره به اینکه همه سیاست‌ها باید برای تحقق اقتصادمقاومتی همسو شوند و برای این امر باید به منابع داخلی اتکا کرد تا با اقدام و عمل همه ظرفیت های اقتصادی کشور را شکوفا کرد، اظهارکرد: توسعه کارآفرینی در کشور ضمن فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه پایدار، مسائل و مشکلات جاری از جمله فقر، نابسامانی اجتماعی و فرهنگی، بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی و معضل انبوده سایر بیکاران را مرتفع خواهد کرد.

وی ادامه داد: جهش تولید نیز با توسعه فعالیت های اقتصادی به ثمر می‌رسد و امروز کارآفرینان فرماندهان این عرصه هستند. امید است با توجه و توسعه به مقوله کارآفرینی و اشتغال زایی با مشارکت مردم، شاهد بهبود وضعیت کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

این کارآفرین با اشاره به چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی مبنی بر نبود حمایت کافی از سوی دولت افزود: تولیدکنندگان داخلی با چالش‌های متعددی روبه رو هستند که تولید در برخی واحدهای صنعتی و غذایی را متوقف یا تعطیل کرده است. درواقع طی سال‌های گذشته، دولت‌ها با اعمال سیاست‌های حمایتی سعی کرده‌اند از تولید داخلی حمایت کنند، اما با وجود صرف منابع و هزینه های زیاد، با وجود بروکراسی اداری و قوانین متعدد و دست و پاگیر مشکلات بانکی وعدم ثبات قوانین هنوز این چالش‌ها حل نشده است.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند همراهی و هم‌افزایی مسئولان دستگاه‌های اجرایی است، گفت:  رهبرانقلاب طی دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، با اشاره به اهمیت و استفاده حداکثری از مشاوره‌های متخصصان و کارشناسان، گفتند: همه مسئولان با بهره‌گیری از دیدگاههای صاحبنظران برای اجرای کامل توصیه‌های بیان شده، همت کنند که هدایت، نظارت و حمایت از تولید به جای دخالت دولت، بهبود محیط کسب و کار، انضباط مالی، رفع موانع تولید، آسان‌سازی اخذ مجوز فعالیت‌ها، ایجاد پنجره واحد صدور مجوز، سیاست‌های تشویقی برای فعالیت‌های مولد، دانش‌بنیان کردن زنجیره تولید، مبارزه با فساد، حمایت از صنایع داخلی و مبارزه قاطع و بی‌رحمانه با قاچاق از جمله این توصیه‌ها است.

مصطفی زاده در ادامه  با بیان اینکه حمایت از تولید داخل و کارآفرینی امری ضروری است، ادامه داد: رهبر انقلاب مسئولان را به رفع موانع فراخواندند و مطرح کردند که مسئولان دولتی حقیقتاً در حال تلاش هستند و باید این تلاش را به‌گونه‌ای ادامه دهند که آثار آن بعد از مدتِ نه چندان طولانی، در زندگی مردم محسوس شود.

این تولیدکننده مواد غذایی  بیان کرد: حمایت از سوی دولت باید در دستور کار جدی و عملیاتی قرار گیرد تا چالش ها و موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود.

 انتهای پیام/