شهر خبر

کرملین:

آمریکا از تشدید تنش در اروپا خودداری کند/ ناتو ما را فریب داد

آمریکا از تشدید تنش در اروپا خودداری کند/ ناتو ما را فریب داد

کرملین از آمریکا خواست که از اقدامات تحریک آمیز و تشدید تنش ها در اروپا خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، کرملین اعلام کرد: از آمریکا می‌خواهیم از اقدامات تحریک آمیز و تشدید تنش‌ها در اروپا خودداری کند.

کرملین افزود: کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روسیه را با وعده پیشروی نکردن به سمت شرق اروپا فریب دادند.

این مواضع کرملین درحالی است که خبرگزاری ریانووستی دیروز گزارش داد رئیس جمهور اوکراین تاکید کرده است که اوکراین باید برای دفاع تنها به خود و نیروهایش تکیه کند.

زلنسکی در این باره گفت: در هر کاری اول از همه باید به توان خودمان تکیه کنیم. وطن ما واقعاً دوستان زیادی دارد و ما از آنها سپاسگزاریم، اما آن دوستان وطن خود را دارند؛ این را به یاد داشته باشید. پس هیچکس جز ما از کشور محافظت نخواهد کرد و ما را نجات نخواهد داد و بالا نخواهد برد. ما باید فقط به خودمان تکیه کنیم.

وی پیشتر نیز از شلوغ کاری بیش از حد و جوسازی غیر واقعی آمریکا و متحدان غربی اش درباره مسئله این کشور با روسیه انتقاد کرده بود.

زلنسکی در این باره گفته بود که قبول دارد تنش‌هایی بین کشورش با روسیه وجود دارد، اما کی یف کشتی تایتانیک نیست که در حال غرق شدن باشد و این همه شلوغ کاری درباره این مسئله غیر ضروری است.

اخیراً تنش‌ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی‌ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش‌ها در شرق اروپا شده‌اند.