شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#عتبات عالیات

آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهیان از فردا/اعزام کاروان ها از اول اسفند

آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهیان از فردا/اعزام کاروان ها از اول اسفند

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها از آغاز ثبت نام دانشگاهیان به عتبات عالیات از فردا با شرایط ویژه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، در نشست خبری که صبح امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، از آغاز ثبت نام بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا 14 بهمن ماه خبر داد و گفت: ثبت نام برای شرکت در این تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: اعزام کاروان‌های عتبات دانشگاهیان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. دانشگاهیان برای ثبت نام باید حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: کشور عراق محدودیتی برای نوع واکسن در نظر نگرفته و تمام واکسن هایی که در کشور تزریق شده و در کارت واکسن ثبت شده مورد تائید است‌. زمان خروج از کشور هم زائران باید تست pcr کرونا همراه داشته باشند.

وی گفت: حدود 6 هزار دانشجو در قالب کاروان های 50 نفره به عتبات عالیات اعزام خواهد شد.این کاروان ها از ابتدای اسفند تا دهم فروردین از شهرهای مختلف به مدت یک هفته به عراق اعزام می شوند.

حجت الاسلام مطهری پور خاطرنشان کرد: این نام نویسی ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه های کشور است.

وی افزود: تسهیلاتی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد و بانک عامل برای این سفر در نظر گرفته شده است که به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی افزود: این کاروان ها از ابتدای اسفند تا دهم فروردین در قالب 80 کاروان هوایی و 40 کاروان زمینی در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام مطهری پور اضافه کرد: از یکم تا بیستم اسفند کاروانهای دانشجویان دختر و از بیست و یکم اسفند تا دهم فروردین کاروان های دانشجویان پسر اعزام می‌شوند اما استادان و کارکنان دانشگاه در طول این مدت همراه با کاروان های دانشجویی اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: این کاروان ها به مدت یک هفته در عتبات عالیات اقامت خواهند داشت که سه شب آن در نجف اشرف سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین و همچنین زیارت سامرا به صورت عبوری خواهد بود.

حجت الاسلام مطهری پور با بیان اینکه هزینه سفرهای هوایی به عتبات حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان و سفرهای زمینی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تومان برآورد شده است که برای سفرهای هوایی در حدود 6 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم و اگر تغییری در برنامه ها رخ دهد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/