شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#قطر#ایرباس

خطوط هوایی قطر پس از لغو قرارداد با ایرباس با بوئینگ به توافق رسید

خطوط هوایی قطر پس از لغو قرارداد با ایرباس با بوئینگ به توافق رسید

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز متعهد شد تا ۵۰ فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۷۷-۸ که شامل ۳۴ سفارش قطعی و ۱۶ سفارش احتمالی می‌شود، را در مجموع به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز متعهد شد تا 50 فروند هواپیمای باری بوئینگ 777-8 که شامل 34 سفارش قطعی و 16 سفارش احتمالی می‌شود، را در مجموع به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی خریداری کند.

این سفارش که بزرگترین تعهد حمل و نقل باری در تاریخ بوئینگ از نظر ارزش محسوب می شود، از صدها تامین کننده آمریکایی از سراسر 38 ایالت پشتیبانی می کند، بیش از 35000 شغل را در ایالات متحده حفظ می کند و تخمین زده می شود تاثیر اقتصادی سالانه 2.6 میلیارد دلار را در طول دوره تحویل این قرارداد ارائه می کند.

بر اساس این گزارش، بوئینگ هواپیمای باری 777-8 را در کارخانه خود در اورت، واشنگتن خواهد ساخت و اولین تحویل آن در سال 2027 پیش بینی می شود.

این هواپیما شامل موتورهای GE9X تولید شده توسط GE Aviation خواهد بود. با برد 4410 مایل دریایی، هواپیمای باربری 777-8 دارای حداکثر ظرفیت حمل بار 118 تن است که به مشتریان اجازه می دهد توقف های کمتری داشته باشند و هزینه فرود را در مسیرهای طولانی مدت کاهش دهند.

 به عنوان بخشی از این قرارداد، قطر ایرویز 20 سفارش از 60 سفارش خانواده 777X خود را به 777-8 باری تبدیل می کند و دو فروند از 777 فروند باری فعلی بوئینگ را سفارش می دهد.

این قرارداد در حالی منعقد شد که حدود دو هفته گذشته شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که یکی از قراردادهای خود را با قطر ایرویز برای ساخت 50 فروند هواپیمای  321A که این شرکت قطری برای باز کردن مسیرهای جدید به آن نیاز دارد، لغو کرده است.

انتهای پیام/