شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#زهرا نعمتی#جام جهانی#توکیو

شعبانی‌بهار: زهرا نعمتی اختلافی با سرمربی پارا ندارد/ هر کسی نمی‌تواند رکورد ورودی به تیم ملی را بزند انتقاد می‌کند

شعبانی‌بهار: زهرا نعمتی اختلافی با سرمربی پارا ندارد/ هر کسی نمی‌تواند رکورد ورودی به تیم ملی را بزند انتقاد می‌کند

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: زهرا نعمتی اختلافی با کهتری، سرمربی پارا ندارد و تنها از روزی که مسابقه‌اش در توکیو تمام شد گفت در جام جهانی شرکت نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شعبانی‌بهار در خصوص اینکه آیا در بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان قولی برای حمایت در تکمیل ساختمان اداری گرفتید، اظهار داشت: حمایت‌ها را در بخش ورزشکاران، اعزام و‌ تجهیزات دریافت می‌کنیم. دوستانی دارم که برای ساخت ساختمان فدراسیون کمک می‌کنند. وزارت ورزش هم کمک کرده و کار تکمیل ساختمان انجام می‌شود. قصد داریم قبل از عید و به صورت کامل به ساختمان اداری جدید منتقل شویم. با تکمیل ساختمان اداری باید بگویم به لحاظ زیر ساختی، خوابگاه، سالن، زمین و آکادمی کامل خواهیم بود و از این پس روی بخش فنی، نرم افزاری، مهارتی و تکنیکی کار خواهیم کرد. روزهای شکوفایی این رشته آغاز می‌شود و آثار آن را خواهیم دید چراکه بستر فعالیت‌ها فراهم است.

وی در خصوص همزمانی فعالیت سرمربی تیم ریکرو به عنوان دبیر فدراسیون، گفت: در تلاشیم برای فدراسیون دبیر بگذاریم اگر انتخابات در پیش نبود این کار را سریع‌تر انجام می‌دادیم ولی نگران هستیم شائبه ایجاد شود. فردی که مورد نظر ما است اگر هماهنگ شود، حتی قبل از انتخابات هم دبیر می‌شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تاکید کرد: دبیر فدراسیون مسئولیتی در انتخابات ندارد و دبیر مجزا برای مجمع معرفی شد تا شائبه ایجاد نشود.  در برنامه داریم که پاکزاد سرمربی ریکرو باشد و اگر فرد مناسب نهایی شد، دبیر را تغییر دهیم.

شعبانی‌بهار در خصوص دلیل غیبت زهرا نعمتی در اردوها و مسابقات قهرمانی پاراتیراندازی با کمان در دوبی و زمزمه‌‌های اختلاف او با کهتری، سرمربی تیم پارا تیروکمان، گفت: وی اختلافی با کهتری ندارد و تنها از روزی که مسابقه‌اش تمام شد گفت در جام جهانی شرکت نمی‌کنم. در پارالمپیک مصوبه داریم که طلایی‌ها می‌توانند از مربی خارجی استفاده کنند در تلاشیم تا مربی خارجی بیاوریم و به واسطه نعمتی در کنار آن به بچه‌های ریکرو پارا هم کمک کند. نعمتی هم اصرار ندارد که فقط برای او مربی بیاوریم و می‌خواهد برای همه تیم باشد. او از قبل گفته بود در مسابقات دوبی شرکت نمی‌کند اما کم کم باید برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده شود.



وی در خصوص اینکه برخی عنوان کردند اعضای کمیته فنی از منتقدانش هستند، گفت: اینکه خوب است اگر آنها دوستانم بودند، می‌توانستند بگویند از دوستانش استفاده کرده است. ما به کمیته فنی فرد جدیدی اضافه نکردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به دلایل انتقادات اخیر میلاد وزیری با وجود حمایت‌های فدراسیون از او و موضع‌گیری این کماندار نسبت به تعیین رکورد ورودی به تیم ملی، گفت: قبل از المپییک جلسه ای با فدراسیون جهانی داشتیم و مشاوره گرفتیم که چگونه در 2028 شرایط بهتری داشته باشیم که گفتند اگر از همین امروز حتی از کمانداران 22 ساله هم استفاده کنید آن زمان 30 ساله و در آخر دوره قهرمانی هستند. آنها تاکید کردند اگر دنبال موفقیت هستید باید از ورزشکاران 20 تا 22 سال استفاده کنید و حتی اگر دنبال کیفی‌تر کردن هستید هر کسی که در ایران اول شد را نباید وارد مسابقات کنید باید حداقلی را تعیین کنید که آن فرد بتواند در مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند با چند نفر مقابله کند.

وی افزود: ما این موضوع را با کمیته فنی مطرح کردیم و حداقل‌ها تعیین شد. رکورد ورودی برای اردوی بزرگسالان 660 است و رکورد اعزام 670 است. برای بانوان هم رکورد ورودی 650 اعلام شد.  رکورد وزیری مربوط به 10 سال پیش و 667 است. هر کسی نمی‌تواند رکورد 660 بزند انتقاد می‌کند. وزیری قبلا بالاتر از این رکورد ورودی را هم زده او آن زمان جوان بوده و توانسته آن را بزند البته در حال حاضر رکورد او 629 است.

شعبانی بهار یادآوری کرد: من مجری تصمیمات کمیته فنی و مدیر ورزشی هستم و نه کماندار هستم و نه خواهم بود و ادعایی در تیراندازی با کمان ندارم‌ فقط مصوبه کمیته فنی را اجرا می‌کنم چون بر اساس الگوهای جهانی است.

انتهای پیام/