شهر خبر

در جدیدترین مواضع؛

«حماس» و «جهاد اسلامی» از گزارش اخیر عفو بین‌الملل استقبال کردند

«حماس» و «جهاد اسلامی» از گزارش اخیر عفو بین‌الملل استقبال کردند

جنبش‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین از گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل علیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین از گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل علیه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، «هشام قاسم» رئیس بخش رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج از فلسطین در سخنانی اعلام کرد که این جنبش از تلاش سازمان عفو بین الملل برای تهیه گزارش در خصوص آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان قدردانی می‌کند.

وی افزود: گزارش سازمان عفو بین الملل، نشان دهنده واقعیت فاجعه باری است که ملت فلسطین در سایه اشغالگری صهیونیست‌ها با آن مواجه است. رژیم صهیونیستی یک رژیم آپارتاید است و تبعیض نژادی در سیاست‌های آن موج می‌زند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از گزارش اخیر سازمان عفور بین الملل، خواستار اقدام عملی جامعه جهانی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

این درحالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بیانیه‌ای را در خصوص گزارش عفو بین الملل صادر کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: سازمان عفو بین الملل یک بار دیگر ثابت کرد که اسرائیل یک رژیم آپارتاید است.

گفتنی است، «اگنس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در نشست خبری دیروز سه شنبه خود که با حضور مقامات دیگر نهادها در بیت المقدس شرقی برگزار شد، در مورد گزارش ۲۸۰ صفحه‌ای با عنوان «رژیم آپارتاید اسرائیل: تبعیض نژادی علیه فلسطینیان و جنایت علیه بشریت» توضیحاتی ارائه کرد.

کالامارد با تاکید بر اینکه این گزارش ابعاد واقعی رژیم آپارتاید اسرائیل را آشکار می‌کند، اذعان کرد: اسرائیل با فلسطینیان در غزه، کرانه باختری اشغالی وقدس شرقی و هر جایی که زندگی می‌کنند نژادی پرستانه رفتار کرده و آنها و از حقوقشان محروم می‌کند. اسرائیل مرتکب جنایت علیه بشریت شده و باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به آپارتاید آشکار این رژیم غاصب در تمام مناطق فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل سیاست‌های تفکیک فضایی، سلب مالکیت و کوچ اجباری اعمال می‌کند. از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا به این مسئله رسیدگی کند.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که رژیمی که بر اساس قرار دادن میلیون‌ها نفر در معرض ظلم و ستم نژادپرستانه نهادینه و نظام مند شده، به هیچ وجه قابل درک نیست.