کانال تلگرمی صابرین نیوز خبر داد که در جریان این حملات، یکی از اردوگاههای واقع در سلسله جبال مخمور هدف قرار گرفته و چند نفر نیز کشته شده‌اند، اما آمار دقیقی از تلفات این حملات منتشر نشده است.

در اردوگاه مخمور، آوارگان ایزدی حضور دارند. ترکیه می‌گوید که در این مناطق، مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار می‌دهد. برخی از منابع نیز خبر دادند که نیروی هوایی ترکیه، ۲۰ بار این اردوگاه را بمباران کردند.

منابع عراقی می‌گویند که از زمان آغاز عملیات ترکیه در خاک عراق، این حملات، شدیدترین حملات محسوب می‌شود. برخی از منابع خبری مانند شبکه السومریه و پایگاه خبری «شفق نیوز» هم گزارش دادند که در این حملات، مواضع پ.ک.ک بمباران شده است.

یک منبع نظامی به شفق نیوز گفت که جنگنده‌های ترکیه مواضع پ.ک.ک را در ارتفاعات سنجار بمباران کردند و «بمباران بر مواضع و تونلهایی متمرکز بود که حزب کارگران کردستان، حفر کرده بودند... و دامنه این حملات از ارتفاعات سنجار به منطقه جل میران در مرز با سوریه می‌رسد».

این منبع خبر داد که صدای «دهها انفجار» از این ارتفاعات شنیده شده است، ولی اطلاع دقیقی از تعداد تلفات آن، در اختیار ندارد. این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه خرداد ماه گذشته از تداوم حملات به عمق خاک عراق و علیه محل تجمع عناصر پ‌ک‌ک خبر داد. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این زمینه گفت: «اجازه نمی‌دهیم یک گروه خیانتکار از اردوگاه مخمور به عنوان مرکز عملیات تروریستی استفاده کند. ما تروریسم را ریشه کن می‌کنیم.» اردوغان با هشدار به عراق گفته بود که ترکیه می‌تواند به یک اردوگاه که مبدل به محل استقرار شبه نظامیان کرد شده و مکان امنی برای آن‌ها ایجاد کرده ، حمله نظامی کند.

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفت که ترکیه اخیرا به خاطر فعالیت‌های تروریستی اعضای پ‌ک‌ک در مخمور علیه اربیل به بغداد شکایت کرد. این مقام عراقی گفت، فرماندهان امنیتی و مقام‌های محلی شکایت ترکیه را بررسی کردند و به دولت عراق گفتند که اردوگاه مخمور توسط نیروهای پ‌ک‌ک کنترل نمی‌شود. 

گروه پ‌ک‌ک، در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است و از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.