شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

پیام تسلیت حزب الله لبنان در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت حزب الله لبنان در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

در پی درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، حزب الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور پیامی درگذشت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: جهان اسلام و حوزه‌های علمیه با ارتحال آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، یک ستون بلند، شخصیتی عالم و فقیهی توانا را از دست دادند.

حزب الله در ادامه این پیام با اشاره به سوابق سیاسی آیت الله گلپایگانی و تربیت دانشمندان توسط وی افزود: مشارکت آیت الله گلپایگانی از آغاز تاسیس جمهوری اسلامی با فعالیت در مجلس خبرگان قانون اساسی مهم و مؤثر بود.

حزب الله ضمن ابراز تأسف از فقدان این مرجع عالیقدر و عرض تسلیت خدمت صاحب الزمان (عج) و حضرت آیت الله امام خامنه‌ای  و همدردی با مراجع عظام، برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده گرامی و بازماندگان محترم و همه علمای حوزه علمیه صبر و شکیبایی مسالت کرد. 

 آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، ‌بامداد سه‌شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

 آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی سال 1297 در گلپایگان دیده به جهان گشود، این مرجع تقلید شیعیان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بود و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به‌توصیه استاد خود نوشت.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن، از مناصب سیاسی صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع جهان تشیع آثار فراوانی منتشر شده است که به 80 عنوان فارسی و عربی می‌رسد و برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/