شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عسلویه#روستای#بوشهر

ببینید | چنین فضایی را هیچ کجای دیگر ایران نمی‌بینید | غار دریایی شگفت‌انگیز خلیج فارس؛ اینجا لوکیشن «محمد رسول الله» است

روستای بنود از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر و عسلویه است که ساحل بکر و زیبای این روستا و غاری که دهانه‌ آن رو به دریا است، گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

بنود

همشهری آنلاین - مریم ورشو: در ذهن بیشتر ما عسلویه جایی است برای فعالیت‌های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، اما واقعیت این است که این شهرستان نقاط دیدنی بسیار جذابی دارد که از توصیف خارج است. به عنوان نمونه ساحل بنود که در ۳۵ کیلومتری عسلویه قرار دارد یکی از سواحل بسیار زیبای ایران است. روستای بنود مانند عسلویه جزیی از استان بوشهر محسوب می‌شود با این تفاوت که از آلودگی‌های عسلویه به دور مانده است. همچنین فاصله‌ این روستا با دریا کم است.

بعید است که فیلم محمد رسول ‌الله را ندیده باشید، سکانس‌هایی از این فیلم در ساحل بنود فیلم‌برداری شده است. هنوز هم لوکیشن فیلم محمد رسول الله که ساخته مجید مجیدی است در روستای بنود قرار دارد که به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

همچنین آنچه ساحل بنود را منحصر به‌ فرد می‌کند صخره‌های زیبا و بزرگ این ساحل است که شکل‌های عجیب و خاصی دارد. دیدن غروب خورشید از این صخره‌های بلند بسیار دیدنی است.

اما آنچه این ساحل را از دیگر سواحل کشور مجزا و منحصر به فرد می‌کند، وجود یک غار دریایی در آن است. برای رسیدن به این غار دریایی باید از یکی از این صخره‌ها با کمک طناب پایین بیایید تا وارد دهانه غار شوید. وقتی وارد این غار کوچک می‌شوید غار بزرگ‌تری با دو دهانه وجود دارد که شگفت‌انگیز است و متحیرتان می‌کند. زیرا این دو دهانه سبب می‌شوند تا نور و همچنین موج‌های دریا باصلابت وارد غار شوند.

بی‌شک سفر به بنود جزو بهترین سفرهایتان خواهد شد. چون هرگز تصویر چنین فضایی را که در هیچ کجای دیگر ایران گیرتان نمی‌آید فراموش نخواهید کرد. برای اینکه از سفر خود لذت ببرید بهتر است زمستان و اوایل بهار را برای گردش در این روستا انتخاب کنید تا گرمای جنوب آزارتان ندهد. اگر امکانات کافی برای کمپ زدن هم دارید می‌توانید در ساحل بمانید و از غروب و شب زیبای این ساحل هم استفاده کنید.

این ساحل در حاشیه خلیج فارس محلی مناسب برای صید ماهی است، بنابراین حتما در این ساحل با صیادانی هم مواجه خواهید شد که به‌ صورت سنتی با گَرگور یا همان قفس‌های ماهیگیری ساخته شده از توری مشغول صید هستند.